استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:
روز گذشته در نشست پیگیری مصوبات چهار سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان کهگیلویه مورد بررسی قرار گرفت که در پایان این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بیان نکاتی پرداخت تا در بخشی از این سخنان به نوعی به برخی حرف و حدیث ها در خصوص عزل و نصب ها پاسخ داده باشد.
کد خبر: ۶۲۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 26 June 2018
روز گذشته در نشست پیگیری مصوبات چهار سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان کهگیلویه مورد بررسی قرار گرفت که در این خصوص برخی مدیران فراتر از تعهد خود اقداماتی انجام داده بودند استاندار از کار آن ها اظهار رضایت نمود اما برخی مدیران سهل انگاری هایی با شدت و ضعف های متفاوت نموده بودند که آماج توپ و تشرهای استاندار قرار گرفتند. اما در پایان این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بیان نکاتی پرداخت تا در بخشی از این سخنان به نوعی به برخی حرف و حدیث ها در خصوص عزل و نصب ها پاسخ داده باشد.
عامل عقب ماندگی کهگیلویه
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در سخنان استاندار چند نکته مهم وجود داشت که می توان آن ها را نوعی شفاف سازی در بیان نکته نظرات خود در خصوص اقدامات در عزل و نصب ها بیان کرد.
یکی از نکاتی که استاندار به صورت شفاف و به صراحت اعلام کرد دیدگاه خود در خصوص عامل اصلی محرومیت در کهگیلویه است به گونه ای که علی محمد احمدی در این زمینه گفت : در هر منطقه‌ی محروم و هر کجایی که نیاز به ترمیم داشت، تلاش کردیم، چونکه رشد یک یک منطقه نیاز به فضای آرام دارد اما با دقت تمام ، توجه ویژه به منطقه کهگیلویه بزرگ داریم . اما متاسفانه یک لکه سیاه سیاست‌گذاری قوم‌سالارانه و طیف گونه رشد این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
 احمدی اظهار کرد: برای ما همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نور چشم و عزیز هستند و از روز اول که به استان آمدم بنا را بر این گذاشتیم که توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته باشیم، مناطق محروم هم فرق نمی‌کند که مربوط به کدام حوزه انتخابیه باشد.البته کسانی که نگاه منصف داشته باشند می دانند در همین مدتی که در استان بوده ایم کوتاهی نشده است و البته نگاه ما تامین منافع مردم است نه طیف و گروه ها.
 
 
"سهمی " در کار نیست اما کهگیلویه "سهیم" است
یکی دیگر از نکات مورد اشاره استاندار در این نشست معطوف کردن توجه مردم و مسئولان به این نکته بود که در عزل و نصب ها تقسیم بندی سهمی برای مناطق مختلف یا شهرستان ها و یا اقوام ، طوایف و گروه های سیاسی مد نظر نیست و چیزی به نام سهم گچساران ، بویراحمد و یا کهگیلویه وجود ندارد اما نخبگان همه استان که شامل کهگیلویه هم می شود در مدیریت استان سهیم هستند و باید از توان همه ی استان به نحو مطلوب استفاده شود. که البته در این خصوص وی جزئیات بیشتری بیان کرد.
احمدی گفت: خارج از نگاه های قومی و طایفه‌ای دنبال این هستیم که تمام توان مدیران را برای انجام کارها بکار بگیریم و البته محدوددیت ها را هم می دانیم و صادقانه و با تمام توان و انرژی دنبال انجام پروژه‌ها در منطقه کهگیلویه بزرگ بودیم و می‌دانید در این مدت که ما خدمتتان بودیم کوتاهی نشده است ضمن اینکه ما باید ملاحظات مردم را به ملاحظات قوم سالارانه و طایفه‌ای و سیاسی ترجیح دهیم.
تغیرات براساس گردش نخبگان است
در این نشست که اختصاص به حوزه کهگیلویه داشت استاندار به برخی نکات درباره تغییر مدیران اشاره کرد  و اظهار داشت: تغییر مدیران در بستر گردش نخبگان صورت می‌‌گیرد و هر استاندار و یا دولتی که می‌آید این فرایند تغییر مدیران را دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه در تغییر مدیران سهم‌بندی خاصی برای طایفه‌ و یا گروه سیاسی نداشتیم و نداریم و البته همه برای ما محترم است و نورچشمان ما هستند. آیا اگر کسی آمد و تیره و طایفه نداشت دیگر نباید در صدر مدیریت استان قرار بگیرد؟ آموزه‌های دینی و فرهنگ بالای دین اسلام و استان کهگیلویه و بویراحمد ما هم تاکید می‌کند که باید از شایستگان و نخبگان استفاده کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ سهم خاصی نه در کهگیلویه بزرگ و نه در بویراحمد و دیگر شهرستان‌ها برای هیچ قوم و احمدی افزود : طایفه و جناح سیاسی در بحث تغییر مدیران در نظر نگرفته‌ایم و رویه ما این است که مدیرانی که می‌خواهند جابجا شوند از داخل همان مجموعه و یا سازمان باشد، فردی باشد که تخصص داشته باشد و از معاونین همان سازمان و یا اداره‌کل باشد و البته ممکن است در یک اداره از یک شهرستان چند معاون باشد و ما یکی از آنها را انتخاب می‌کنیم. اما هیچ سهم‌بندی خاص برای هیچ قوم و تیره‌ای نداریم دوستان این نکته را مدنظر داشته باشند.
 

تذکر جدی به فرمانداران و بخشداران
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به نکته مهم دیگری هم اشاره کرد که البته این نکته یک تذکر جدی به مدیران ، فرمانداران و بخشداران در مناطق مختلف استان بود .
احمدی در این خصوص گفت: برای ما همه مردم استان عزیز است و نظام ما هم یک نظام مردمسالاری است و اقوام و طوایف آن رنگین‌ کمان‌های اقتدار این نظام هستند. انتخاب مدیران باید بر اساس شایسته سالاری، تعهد و تخصص باشد و مدیران، فرمانداران و بخشداران هیچ ملاحظه طایفه‌ای و قومی مدنظرشان نباشد.
احمدی ادامه داد: اگر قوم و طایفه را مدنظر بگیرید و کاری به شایسته سالاری و تعهد نیروها نداشته باشید، شایسته سالاری را زیر سووال برده اید و این خیانت به مردم است.
تعبیر استاندار از عزت استان
یکی از موضوعات مهم که متاسفانه به آفتی همه گیر در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است ، موضوع عزت مناطق تفکیک شده توسط برخی سیاسیون یا قوم گرایان است ! به گونه ای که برخی مواقع و بنابر دلایل غیرمنطقی بحث از عزت یک منطقه در مقابل منطقه دیگر می شود . و البته در این بین به شدت بر طبل قوم گرایی کوبیده می شود. که البته این موضوع از دید استاندار مخفی نمانده و از کنار آن هم بی تفاوت نگذشته و نکته نظرات خود را بیان کرد.
احمدی گفت : یک سری مفهوم‌های هنجاری داریم همانند عزت و ... که از دید من عزت مردم این استان زمانی تحقق پیدا می‌کند که شاخص‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام حوزه‌ها ارتقاء پیدا کند و فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در فضاهای مختلف کاری، اداری، دانشگاهی و جایگاه‌ها حرف برای گفتن داشته باشند.
احمدی ادامه داد: آن کسی که خدمتگذار واقعی‌ است دلسوز مردم است و آن کسی که کم‌کاری می‌کنند، دلسوز مردم نیست و کسی که دنبال عافیت‌طلبی است و پاسخگو نیست و آن کسی که دغدغه ندارد و به فکر مردم نیست، خدمتگذار مردم نیست.
وی خطاب به مسوولان گفت: اگر عزت این مردم را می‌خواهیم و دوست‌دار این مردم هستیم باید همگی صادقانه تلاش کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود : در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران دانش و اطلاعات مردم اینقدر شده است که بدانند کدام مسیر به عزت آنان ختم می شود. آنجا که مدیران دلسوزانه دنبال می کند را می‌دانیم و آنجا که تعلل صورت می‌‌گیرد را هم می‌دانیم.
مدیرانی که استاندار به دست بوسی آن ها می رود!
و اما نکته پایانی سخنان احمدی به یک ویژگی خاص وی بر می گردد. چرا که برخی نهیب ها و رک گویی های وی در مقابل مدیران را نمی پسندند و اعتقاد دارند که شاید احمدی قدرنشناس مدیران است اما خود احمدی در این خصوص در نشست دیروز جملاتی گفت که می توان آن را توضیح این گونه تفکرات دانست.
احمدی در ادامه بحث عزت استان به عملکرد برخی مدیران اشاره کرد و گفت : وقتی مدیری کار نمی کند و یا در جذب پول و اعتباری که با زحمات فراوان تخصیص داده شده است کاهلی می کند معلوم است که باید پیگیری کنیم و بازخواست شوند اما ازطرف دیگر مدیرانی هستند که با جدیت پای کار هستند لذا دست همه این گونه مدیران را با افتخار می بوسم.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بویراحمد
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
آقای استاندار تابحال یه کلمه حرف راست ازدهنتون بیرون نزده تمامی انتصابات حضرتعالی براساس سفارش نمایندگان بوده تا کی میخوان کلاه سرمردم فلک زده این استان بذاری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
درود بر احمدی
جلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
سلام.به نظر میرسد چندین مشکل اساسی در کار استاندار وجود دارد:عدم شناخت کافی از استان در زمینه های مختلف.
مخصوصا در زمینه فعالان سیاسی و پایگاه اجتماعی افراد دچار اشتباه است.همینطور،به شدت تحت تاثیر نظر نمایندگان است.استاندار باید پرکار باشد و با انگیزه ولی متاسفانه انگیزه لازم برای پرکاری در ایشان دیده نمیشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار