کد خبر: ۶۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 14 July 2015
آیت الله امامی کاشانی مبلغ فطریه امسال را برای هر نفر سه کیلوگرم گندم، به ازای هر کیلوگرم ۲۵۰۰ تومان تا ۲۷۰۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش تابناک یزد، آیت الله کاشانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه مبلغ فطریه امسال 7 هزار و 500 تا 8 هزار تومان است گفت: این مبلغ برای تهران و یا شهرهای بزرگ است و باتوجه به قیمت پایین تر گندم آزاد در برخی شهرستان ها و روستاها قیمت فطریه نیز به تناسب در این مناطق کمتر از این حد است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: برای کسانی که قوت غالب آن ها برنج است نیز این مبلغ براساس هر نفر سه کیلوگرم برنج محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه زکات فطریه باید قبل از نماز عید فطر پرداخت شود گفت: در غیر این صورت قبل از ظهر باید پرداخت شود و اگر کسی نتواند تا زوال روز پرداخت کند باید مبلغ آن را کنار بگذارد و بعدا به مستحق بدهد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: زکات فطریه هر شهر باید در همان شهر و به مصرف فقرای همان شهر برسد.

وی همچنین در مورد دانشجویان و کسانی که در منزل پدر ساکن هستند گفت: اگر کسی در خارج از کشور درس می خواند یا زندگی می کند چنانچه هزینه خود را از رئیس خانواده می گیرد باید پدر او فطریه را پرداخت کند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه فطریه افراد عام ویژه افراد عام است و به سادات تعلق نمی گیرد افزود: میزان کفاره برای هر روزه یک چهارک نان است که باید حتما به مستحق برسد و نمی توان پول آن را پرداخت کرد و باید حتما نان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار