شهردار ملایر گفت: ما طرح پیشنهادی خود را در خصوص تملک خانه منصوری به میراث فرهنگی داده‌ایم که بتوانیم با تملک آن شاهد احیای آن در بازآفرینی شهری باشیم.
کد خبر: ۶۱۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 05 June 2018
شهردار ملایر گفت: ما طرح پیشنهادی خود را در خصوص تملک خانه منصوری به میراث فرهنگی داده‌ایم که بتوانیم با تملک آن شاهد احیای آن در بازآفرینی شهری باشیم.

به گزارش فارس، حسین بابایی با بیان اینکه توجه به مناطق حاشیه‌ای شهر و بازآفرینی شهری همواره یکی از اولویت‌های شهرداری ملایر است اظهار کرد: در این راستا توسعه مناطق حاشیه‌ای شهر بر اساس اولویت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شهرداری توسعه پنج محله را برای بازآفرینی شهر پیش‌بینی کرده است، افزود: در حال حاضر در بازآفرینی مناطق حاشیه‌ای شهر دو منطقه سرجوب و شمس‌آباد در دستور کار قرار دارد.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه در این زمینه پروژه‌های تعریف شده را در این مناطق احداث می‌کنیم گفت: احداث کتابخانه در محله سرجوب و رفع معضل آب و فاضلاب ابن منطقه در حال انجام بوده که تاکنون میزان قابل توجهی از شبکه فاضلاب آن انجام شده است.

وی توجه به مباحث فرهنگی را نیز از اولویت‌های مناطق حاشیه‌ای شهر ملایر برشمرد و تصریح کرد: ایجاد کتابخانه در محل سرجوب نیز پیگیری و برنامه ریزی شده که محل کتابخانه نیز در این مکان مشخص و به‌زودی شاهد انجام آن خواهیم بود.

بابایی اضافه کرد: توجه به فضای سبز و ایجاد زمین ورزشی نیز در کنار بلوار کریم‌خان زند برای منطقه سرجوب نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در محله شمس‌آباد به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌ای نیز یک پارک محلی در حال احداث است، گفت: در این راستا به زودی شاهد ایجاد تحولات خوبی در این مناطق خواهیم بود.

شهردار ملایر اصلاح کانال پشت ناسیونال را از دیگر برنامه‌های شهرداری ملایر در راستای توجه به بازآفرینی شهری دانست و افزود: توجه به بافت تاریخی شهر نیز از مهمترین اولویت‌های ما در بازآفرینی شهر ملایر است.

وی با اشاره به اینکه این محدود‌ها دربردارنده بافت‌های ارزشی، فرهنگی و هنری و میراثی است بیان کرد: برخی از این بافت‌ها به مرور زمان مورد غفلت قرار می‌گیرند و در معرض فرسودگی کالبدی و ناکارآمدی نیازمند احیا و بهسازی هستند.

بابایی اضافه کرد: در این زمینه ما طرح پیشنهادی خود را در خصوص تملک خانه منصوری به میراث فرهنگی داده‌ایم که بتوانیم با تملک آن شاهد احیای آن در بازآفرینی شهری باشیم که در حال پیگیری آن هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار