مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسلام‌آباد غرب گفت: امام خمینی‌(ره) شخصیت برجسته تاریخ معاصر است و به مظلومان و محرومان جهان عزت و هویت بخشید.
کد خبر: ۶۱۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 03 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،خسرو تمری ، اظهار داشت: امام خمینی‌(ره) شخصیت برجسته تاریخ معاصر است و به مظلومان و محرومان جهان عزت و هویت بخشید.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسلام‌آباد غرب افزود : امام خمینی‌(ره) شخصیتی جهانی است، لذا باید محور و اصلی‌ترین مباحثی که در مورد حضرت امام خمینی (ره) مطرح می‌شود شاکل جهانشمول داشته باشد و حصر کردن اندیشه و راه امام در محدوده سرزمینی مشخص خودداری کرد.

وی ادامه داد‌: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) یک جریان و انقلاب جهانی بود که جهان را نظاره‌گر خود کرد و ساختار قدرت جهانی را به هم ریخت و لذا می‌بینیم مدعیان مکاتب غربی هر کدام به نوعی دنبال تحلیلی از انقلاب ایران به فراخور مکاتب خود هستند.

تمری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی رخ داد که اندیشمندان جهان تفکر معنوی را تفکری منزوی و باطل شده قلمداد می‌کردند و جایگاه و شانی برای دین در مناسبات اجتماعی به ویژه مناسبات سیاسی و انقلابی قائل نبودند و باور شکل‌گیری انقلابی به نام دینی برای آن آن‌ها پیچیده بود.

وی اظهار داشت‌: رویکرد جهانی انقلاب ایران از همان ابتدا در اندیشه امام(ر0) موج می‌زند و این رویکرد را در حمایت از مظلوم فلسطین در دوران مبارزه شاهد هستیم.

این مسؤول، امام خمینی‌(ره) جزو معدود شخصیت‌های تاریخی عنوان کرد که تاریخ در مقابل عزت نام او سرتعظیم فرود آورده است و به بزرگی از او نام می‌برد و امروزه هم ملت‌های انقلابی منطقه در مبارزات خود راه امام(ره) را سرلوحه خود قرار داده‌اند.

‌وی بیان کرد‌: امروز که امام راحل(ره) در بین ما نیست راه و اندیشه او با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری تداوم پیدا کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخلاف تمام دسیسه‌ها و توطئه های دشمنان به راه خود ادامه می‌دهد.

حفظ نام و راه امام یک وظیفه است و سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی‌(ره) فرصت مناسبی است تا جزئیات نقش امام‌(ره) در تاریخ معاصر اشاره شود.

تمری در پایان، گفت: اگر امام راحل(ره) نبود معلوم نبود امروز ملت ایران و حتی ملت‌های محروم و مظلوم جهان در چه وضعیتی بودند و لذا باید امروز به قدرت و عظمت جمهوری اسلامی ایران و ملت همیشه در صحنه و انقلابی ایران افتخار کرد که در این مسیر پرپیچ و خم تاریخی با همه دسیسه‌ها، مخالفت‌ها و توطئه‌ها با اقتدار به پیش می‌رود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار