کد خبر: ۶۱۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 29 May 2018

تابناک / نماینده‌ ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: حجاب یکی از دستورات مستقیم قرآن کریم است و عمل نکرد به آن تحریف عملی قرآن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع بازار رشت اظهار داشت: قرائت هر آیه از قرآن در ماه رمضان ثواب یک ختم قرآن را دارد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه خداوند متعال نازل کنند و حفظ‌کننده قرآن کریم است عنوان داشت: خداوند متعال قرآن را از تحریف و نابودی حفظ می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هزار و 449 سال از نزول قرآن می‌گذرد اما هیچ کسی نتوانسته آن را تحریف یا نابود کند گفت: آمریکایی در زمان تاسیس دولت اسرائیل تلاش می‌کردند تا خانه کعبه را به عنوان مرکز اجتماع مسلمانان از بین ببرند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه براساس شریعت الهی هرکسی قصد نابودی خانه خدا را بکند خدا او را نابودی می‌کند ابراز داشت: پاک کردن اسم پیامبر اکرم(ص) از مناره‌های مساجد یکی دیگر از برنامه‌‌های دشمنان اسلام در زمان تاسیس اسرائیل بود.

وی آتش‌زدن قرآن کریم را یکی دیگر از برنامه‌های آمریکا در زمان تشکیل اسرائیل دانست و افزود: آمریکایی‌ها معتقد بودند اگر کعبه، نام پیامبر(ص) و قرآن در میان مسلمانان نباشد دیگر قدرت و جایگاهی برای اسلام باقی نمی‌ماند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به عدم موفقیت‌ دشمنان اسلام در تحقق اهدافشان تصریح کرد: امروز شاهدیم که براساس آمار ثبت احوال نام "محمد" رایج‌ترین نام در میان مردم است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه نام "فاطمه" و "زهرا" رایج‌ترین نام میان نام‌های دخترانه است خاطرنشان کرد: امروزه در انگلستان که مهد ظلم است این نام‌ها رایج‌ترین نام‌ها هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به افزایش روز افزون گسترش اسلام در سراسر جهان اظهار داشت: با وجود اینکه دشمنان اسلام به شدت در حال تلاش هستند اما می‌بینیم که رور به روز بر قدرت اسلام افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال قرآن کریم را از به چالش کشیده شدن توسط منطق‌های انحرافی حفظ می‌کند عنوان داشت: در طول تاریخ افراد زیادی تلاش کردند تا قرآن را نابود کنند اما موفق نشدند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان گیلان تحریف کردن را به معنای تغییر ایجاد کردن و بالعکس جلوه ‌دادن یک مسئله است و ابراز داشت: این که می‌گوییم خدا قرآن را از تحریف حفظ می‌کند به این معنا است که اجازه تغییر در آن را نمی‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی تحریف لفظی را یکی از اقسام تحریف قرآن کریم دانست و تصریح کرد: تغییر لفظی قرآن کریم به معنای تغییر زمان افعال قرآن یا اعراب آن است؛ البته افرادی که در حال تعلیم قرآن هستند و به اشتباه الفاظ را بیان می‌کنند تحریف‌کننده نیستند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه تحریف قرآن کریم گاهی به کافر شدن افراد ختم می‌شود خاطرنشان کرد: تحریف معنوی قرآن کریم یکی دیگر از اقسام تحریف قرآن کریم محسوب می‌شو‌د.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان گیلان تحریف معنوی قرآن را به معنای تحریف معنا و مفهوم آیات قرآن دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی معنا و مفهوم قرآن را نادرست بیان کند آن را تحریف کرده است.

وی تحریف عملی قرآن کریم را یکی دیگر از اقسام تحریف آن دانست و گفت: به گفته پیامبراکرم(ص) در روز قیامت برخی افراد را می‌آورند و می‌پرسند با "ثقلین" یعنی قرآن و سنت پیامبر چگونه رفتار کردید و آن می‌گویند با عمل نکردنمان آن را تحریف کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه امروز باید ببینیم در جامعه و ادارات چقدر آیات قرآن عملی می‌شود اظهار داشت: حجاب یکی از دستورات مستقیم قرآن کریم است و عمل نکرد به آن تحریف عملی قرآن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار