رئیس پلیس راهور استان فارس از کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی درون شهری طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 21 May 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حوادث رانندگی درون شهری در استان ۹ درصد، تصادفات فوتی ۴۷ درصد، تصادفات جرحی ۶ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: با طرح‌های انجام شده توسط پلیس راهور فارس، آموزش‌های عمومی، اطلاع رسانی در خصوص مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از دوربین‌های نظارتی سطح شهر، با کاهش حوادث رانندگی درون شهری مواجه بوده ایم.

رئیس پلیس راهور استان فارس تصریح کرد: بیشترین تصادفات فوتی در سال جاری را به ترتیب موتورسیکلت ۴۹ درصد و عابر پیاده ۳۳ درصد شامل می‌شوند.

سرهنگ عباسی با اشاره به مهم‌ترین علل تصادفات، تصریح کرد: رعایت نکردن حق تقدم، بی توجهی به جلو، سرعت و سبقت غیر مجاز و رعایت نکردن فاصله طولی از مهم‌ترین علل تصادفات است.

وی با اشاره به لزوم توجه رانندگان، راکبان و عابران پیاده به مقررات راهنمایی و رانندگی، افزود: بستن کمربند ایمنی و استفاده نکردن از تلفن همراه در هنگام رانندگی، رعایت سرعت مجاز و مطمئنه، توجه به جلو و استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و ترک نشین موتورسیکلت از جمله عوامل کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راهور فارس گفت: هم اکنون در سطح استان طرح‌های تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در حال انجام است و دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در میادین، تقاطع ها، بلوار‌ها و بزرگراه‌ها فعال و با تخلفات سرعت غیر مجاز رانندگان برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار