تابناک: استاندار اصفهان در بازدید از پروژه های عمرانی شهر جدید بهارستان گفت: بهارستان نمونه یک شهر جدید باید و الگوی نمونه شهری با معماری ایرانی -اسلامی باید باشد.
کد خبر: ۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹ 18 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور روز چهارشنبه، در بهارستان در نشست با مسوولین و مردم این شهر گفت: مسوولین این شهر باید بدانند که چه رسالت سنگینی برعهده دارند و نباید در انجام وظیفه کوتاهی کنند.

وی افزود: 75 درصد ازجمعیت 75 میلیون نفری ایران در شهرها و کمتر از 25 درصد در روستاها زندگی می کنند و می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران بیشتر یک کشور شهری است.

استاندار اصفهان افزود: در این استان 85 درصد جمعیت شهرنشین هستند و کمتر از 15 درصد جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

زرگر پور گفت: استان اصفهان با تعداد 106 شهر بیشترین تعداد شهر را در کشور دارد همچنین با بیش از 84 امام جمعه بیشترین تعداد امام جمعه را داراست که این باعث برکت است.

وی گفت: هدف از ایجاد شهرها یک زندگی اجتماعی، رفاهی و امنیت در چارچوب ضوابط و مقررات اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است و در طول 36 سال تلاش شده تا مشکلات شهرها به حداقل برسد.

استاندار اصفهان افزود: با اشاره به قرار گرفتن بهارستان در کنار اصفهان، این شهر از ابتدا طراحی و پایه گذاری شده، بنابر این باید از لحاظ معماری و شهرسازی کاملا الگوی یک شهرسازی و معماری اسلامی باشد.

زرگر پور بابیان اینکه شهر بهارستان با دو منبع مالی تغذیه می شود، افزود: شرکت عمران بهارستان سالانه یکصد میلیارد تومان و شهرداری بهارستان نیز سالانه 40 میلیارد تومان اعتبار برای این شهر در نظر می گیرند که این موضوع یک مزیت برای بهارستان است و در هیچ شهری در کشور این امکان وجود ندارد.

وی گفت: انتظار می رود این شهر یکی از زیباترین شهرهای استان با کمترین مشکلات باشد و حضور خرده فرهنگ های مختلف و زندگی خوب این افراد در کنار هم نیز از مزیت های دیگر این شهر است.

وی پیگیری حل مشکلات این شهر از جمله مترو را از ضروری ترین کارها خواند و افزود: امیدوارم روزی مردم این شهر از مترو بهره مند شوند و بهارستان با یک معماری ایرانی -اسلامی، شهری نمونه و درشان مردم آن باشد.

استاندار اصفهان که در این سفر با بازدید از پروژه متروی شهر بهارستان از نزدیک با مسائل این طرح آشنا شد، در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه بسیار مهم هم برای اصفهان و هم برای شهر بهارستان و شبکه ریلی استان می تواند مفید وموثر باشد.

وی افزود: این پروژه با طول 45 کیلومتر 300 میلیارد تومان هزینه در بر دارد و اکنون در حال پیگیری حل مشکلات آن از جمله تملک زمین هستیم.

وی گفت: متروی بهارستان پروژه ای خیلی خوب و قابل اجراست و مثل بسیاری از پروژه های دیگر مشکل حاد ندارد.

حضور در گلزار شهدای گمنام، بازدید از پروژه احداث میدان هویت بخشی ورودی شهر جدید بهارستان و اصلاح هندسی ورودی و خروجی ، کلنگ زنی فرهنگسرای بزرگ شهرداری بهارستان با متراژ بالغ بر 3500 متر مربع، افتتاح بازار روز و افتتاح مسجد امام محمد باقر(ع)با مساحت حدود 600 متر مربع و هزینه 10میلیارد ریال و بازدید از پروژه مسکن مهر از جمله برنامه های استاندار اصفهان در سفر به شهر جدید بهارستان بود.

شهر بهارستان در جنوب اصفهان قرار دارد و در طراحی آن اسکان حدود 300 هزار نفر در گستره سه هزار هکتاری این شهر در نظر گرفته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار