حجت الاسلام مغیثی نیا استفاده از شبکه‌های مجازی داخلی را از مصادیق حمایت از تولید داخلی عناون کرد و افزود: دشمن امروز از طریق شبکه‌های خارجی می‌خواهد انقلاب را از جهات مختلف تحت فشار بگذارد و به ما ضربه بزند لذا مردم هوشیار ایران نیز باید با استفاده از پیام رسان‌های داخلی این توطئه دشمن را نقش بر آب کنند.
کد خبر: ۶۰۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 06 May 2018
امام جمعه نهاوند گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان رمز پیشرفت و توسعه کشور، با حمایت از تولیدات داخلی محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند، افزود: همه مردم و مسئولان باید بدانند که اگر هدف ما دستیابی به استقلال اقتصادی است، باید تولیدات داخلی را افزایش دهیم و کالای ایرانی مصرف کنیم.

وی با برشمردن ارزش کارگران که تولید کنندگان جامعه هستند، گفت: کارگران برای ما ارزش آفرینی می‌کنند و کار آن‌ها با ثروتمندانی که اندوخته خود را در خارج از کشور خرج می‌کنند، قابل مقایسه نیست.

خطیب جمعه نهاوند گفت: دولت و دیگر نهاد‌ها بزرگترین مصرف کنندگان کشور هستند لذا اگر این بخش‌ها در مصرف کالای داخلی پیشقدم شوند و از خرید کالا‌های خارجی اجتناب کنند، تولید رونق گرفته و اشتغال در کشور ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام مغیثی نیا استفاده از شبکه‌های مجازی داخلی را از مصادیق حمایت از تولید داخلی عناون کرد و افزود: دشمن امروز از طریق شبکه‌های خارجی می‌خواهد انقلاب را از جهات مختلف تحت فشار بگذارد و به ما ضربه بزند لذا مردم هوشیار ایران نیز باید با استفاده از پیام رسان‌های داخلی این توطئه دشمن را نقش بر آب کنند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به مساله برجام و ادعای خروج آمریکا از آن، گفت: آمریکا هر چند مدت یکبار ادعا می‌کند که قصد خروج از برجام را دارد، اما هرگز این کار را انجام نداده است و جرات خروج ندارد.

وی با انتقاد از وضعیت آسفالت خیابان‌های نهاوند، گفت: مردم از این مساله ناراضی هستند لذا از فعالان رسانه‌ای به خصوص در فضای مجازی انتظار می‌رود به جای پرداختن به کار‌های حاشیه‌ای این مسائل را پیگیری کنند تا نفع از آن عاید مردم شود.

 خروج آمریکا از برجام یک نمایش سیاسی است

امام جمعه ملایر نیز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به اعلام رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج این کشور در ۲۲ اردیبهشت ماه از برجام، گفت: خروج آمریکا از برجام یک نمایش سیاسی است، در حالیکه تنها هدف آن‌ها ترساندن ایران و گرفتن قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری اظهار کرد: آمریکا و کشور‌های اروپایی به دنبال این هستند تا ایران را با خطر خروج آمریکا از برجام بترسانند و ما را وارد مرحله دیگری از مذاکرات کنند.

وی با بیان اینکه در مذاکره جدید می‌خواهند برجام دوم و سوم را به ما تحمیل کنند، افزود: از نظر ملت ایران برجام کنار گذاشته شده است، چراکه بنا بود وقتی ایران به تعهدات خود عمل کند، طرف‌های مقابل نیز به تعهداتشان عمل کنند، اما اینگونه نشد و حتی محدودیت‌های جدیدی را علیه ما اعمال کردند.

وی محدود کردن فناوری هسته‌ای و نظارت مستقیم آژانس بر فعالیت هسته‌ای ایران را از نتایج توافق برجام دانست و بیان کرد: چنانچه آمریکا از برجام خارج شود، ما نیز از معاهده 'ان پی تی' خارج می‌شویم و به فعالیت هسته‌ای خود قبل از برجام برمی گردیم.

وی همچنین با تبریک هفته کار و کارگر، کارگران را معلمان مدرسه اقتصاد کشور دانست و افزود: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، باید حمایت از کالای ایرانی را یک وظیفه شرعی، عرفی و ملی بدانیم.
خطیب جمعه ملایر به بازدید اخیر رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه تولیدات داخلی در حسینیه امام (ره) و دیدار با کارگران کشور اظهار کرد: طبق بیانات معظم له، باید دست هنرمند کارگر ایرانی را بوسید، دستانی که استقلال آور و خنثی کننده نقشه‌های دشمنان است.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: دست‌های پر خیر و برکت کارگران چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درمی آورند و با کوتاه کردن دست‌های خائنان از اقتصاد کشور، به ایجاد اشتغال برای نسل جوان رونق می‌بخشند.

وی قاچاق بی رویه کالا و واردات بی رویه را از دغدغه‌های مهم کارگران در دیدار با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: قاچاق کالا سالانه ۶۰۰ هزار شغل را از کشور می‌گیرد که نیاز است مسئولان جلوی این سم مهلک را در کشور بگیرند و مردم نیز با حرام کردن خرید کالای قاچاق از کالای داخلی حمایت کنند.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نقشه‌های اتاق جنگ آمریکا علیه اقتصاد ایران را خنثی کنیم، باید از تولید داخل حمایت کرده و آن را در دستور کار و سبک زندگی خود قرار دهیم.

وی هفته معلم را نیز از دیگر مناسبت‌های اردیبهشت ماه عنوان و معلمان را نجات دهنده بشریت و کارخانه انسان سازی دانست و بیان کرد: علم نور و بینایی است که معلم به انسان می‌بخشد و از این رو معلمان حق پدری بر گردن ما دارند.

حجت الاسلام برقراری توجه به رسالت معلمی، تواضع، اخلاص، عشق و علاقه به کار، دلسوزی و عدالت را از جمله صفت‌های بارز معلمان برشمرد و گفت: معلم می‌تواند سرنوشت جامعه را تغییر دهد.

وی همچنین نامگذاری ایستگاه راه آهن ملایر به نام شهید مدافع حرم 'حیدر ابراهیم خانی' را اقدامی شایسته از سوی مسئولان عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های نمایندگان مردم ملایر در مجلس و مسئولان مربوطه این ایستگاه به نام شهید مدافع حرم نامگذاری و المان آن نیز نصب شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار