عضو شورای شهر قم گفت: ورودی‌های شهر قم وجه مناسبی نداشته و متناسب با جایگاه شهر نیست، ساماندهی عوارضی و ورودی‌های شهر قم برای شناسایی شهدای شاخص انجام گیرد.
کد خبر: ۵۹۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 01 May 2018

به گزارش تابناک قم، حسن مالکی نژاد در چهل و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: باید ویژه‌برنامه‌های جذابی برای معرفی دستاوردهای انقلاب در چهل سال گذشته در قالب‌های زیبای هنری به مردم عرضه کرد.

وی با اشاره به جایگاه شهر قم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی افزود: در راستای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی توقع می‌رود قم حرکت ویژه‌ای در زمینهٔ بصیرت بخشی و آگاه بخشی عمومی درزمینهٔ انقلاب اسلامی انجام دهد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به برگزاری جشنواره چله سرو در شهر قم به مناسبت به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طرح چله سرو، جشنواره ویژه‌ای بوده که سعی دارد دستاوردهای انقلاب اسلامی را در قالب هنر متعهد انقلابی به مخاطبان بشناساند، بسته‌های فرهنگی، تولید محتوای فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای ازجمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این جشنواره خواهد بود.

مالکی نژاد ادامه داد: این جشنواره در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، معرفی چهل مسجد محوری در شکل‌گیری انقلاب، معرفی چهل یادمان و گلزار شهدای استانی، جشنواره شعر، خوشنویسی، داستان کوتاه، مستندسازی، فیلم کوتاه، خاطره گویی، سرودهای انقلابی، نرم‌افزارهای کاربردی و کتاب‌خوانی ازجمله محورهای جشنواره چله سرو خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت کارهای میدانی در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: دیواره نگاره در چهل دیوار سطح شهر قم نیز از دیگر برنامه‌های مهم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم و شهرداری در طول برگزاری چله سرو در شهر قم خواهد بود.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر اهمیت و ضرورت همگرایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در شهر قم عنوان کرد: امید می‌رود جشنواره چله سرو به‌عنوان نقطه شروع کار جمعی در امور فرهنگی در شهر قم شود و از کارهای جزیره‌ای و پراکنده‌کاری در امور فرهنگی جلوگیری به عمل آورد.

مالکی نژاد با انتقاد از وضع نامناسب ورودی‌های شهر قم تأکید کرد: ورودی‌های شهر قم وجه مناسبی نداشته و متناسب با جایگاه شهر قم نیست، ساماندهی عوارضی و ورودی‌های شهر قم برای شناسایی شهدای شاخص قم انجام گیرد.

رئیس شورای شهر قم نیز با اشاره به سالروز روز شورا هم‌زمان با روز نهم اردیبهشت‌ماه افزود: نشست ادواری اعضای شورای شهر قم و حضور اعضای شورای شهر در سطح مساجد استان ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر قم بوده است.

عبدالله جلالی ادامه داد: شورای شهر قم در نام‌گذاری اسامی خیابان‌ها و معابر شهر به نام‌های شهدای گران‌قدر اهتمام داشته و همواره از ارائه چنین طرح‌های استقبال می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار