شهردار شیراز از رسانه‌ها درخواست تا به بافت تاریخی ـ فرهنگی این كلان‌شهر توجه داشته باشند و باید با كمك آن‌ها در حفظ و احیای این بافت گام برداشت.
کد خبر: ۵۹۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 29 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا:حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره عكس «شیراز امروز»، محور این جشنواره را بافت تاریخی و فرهنگی شیراز اعلام كرد و گفت: نگاه ویژه به این بخش نشان دهنده رویکرد همکاران من در شهرداری به بحث بافت تاریخی است.
وی با معرفی بخش‌های مختلف این رویداد گفت: پنجمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین‌المللی عکس «شیراز امروز» امسال در سه بخش گردشگری و زیارت، عکاسی خیابانی و بخش ویژه بافت تاریخی و فرهنگی شیراز برگزار می‌شود.
اسكندرپور افزود: در علم ارتباطات، عکس را رسانه گرم می‌دادند؛ رسانه‌ای که بر ذهن مخاطب اثر قوی می‌گذارد و چه بسا یک عکس می‌تواند تحولی اجتماعی و فرهنگی رقم بزند؛ مخاطب را به تفکر وادار کند و او را به سفری ترغیب کند یا مقصد او را تغییر دهد. این همه جادوی این رسانه قدیمی است.
شهردار شیراز گفت: اگر به دنبال توسعه گردشگری هستیم؛ اگر می‌خواهیم شهر به عنوان یک برند گردشگری در سطح بین‌المللی مطرح باشد باید با همه ابزارهای موجود، شیراز را در بازار بزرگ گردشگری عرضه کنیم. عکس یکی از ویژه‌ترین ابزارهایی است که می تواند به ما کمک کند.
وی با اشاره به اینکه حفاظت از بافت تاریخی شیراز و محور قرار دادن آن یکی از شعارهای اصلی شهرداری در دوره تازه است، گفت: باید با کمک رسانه‌ها در حفظ و احیای بافت تاریخی به عنوان شناسنامه شهر گام برداریم و در این میان نقش رسانه‌ها کلیدی است. رسانه‌ها هم می‌توانند ظرفیت‌های این بخش را به عنوان یکی از سرمایه‌های ما معرفی کنند و هم با بیان مشکلات موجود، در جایگاه خط واصل شهرداری و افکار عمومی به ما در رفع کاستی ها یاری برسانند که من در این موضوع دست یاری به سوی رسانه‌های شیراز دراز می کنم.
اسکندپور با اشاره به اینکه شیراز یکی از قطب‌های عکاسی خصوصاً عکاسی خبری است، گفت: عکاسان شیراز سرمایه انسانی بزرگی برای این شهر هستند که باید قدردان تلاش آنان بود؛ یکی از اهداف برگزاری جشنواره عکس شیراز نیز همین است.
شهردار شیراز همچنین با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهر خطاب به عکاسان خارجی که به ایران سفر کرده‌اند، از آن‌ها برای شرکت در مسابقه عکس شیراز دعوت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار