رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از استقرار توده هوای گرم در استان تا سه روز آینده خبر داد و گفت: این سامانه فردا (جمعه) تقویت می شود.
کد خبر: ۵۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 09 July 2015
مازیار غلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی حاکی از استقرار توده هوای گرم طی 72 ساعت آینده در سواحل جنوبی دریای خزر است و این سامانه فردا تقویت می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس؛ بیشینه دمای استان در مناطق جلگه ای بین 33 تا 36 درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از سالمندان، کودکان و بیماران قلبی - عروقی خواست در ساعات اوج گرما از تردد غیرضروری خودداری کنند و به بخش هایی همچون مدیریت بحران، مدیریت انرژی (برق) و آب، منابع طبیعی، بهداشت و درمان، گلخانه داران، مرغداری ها و پرورش دهندگان ماهی نیز توصیه کرد تمهیدات لازم را بیاندیشند.

غلامی آسمان گیلان طی امروز (پنجشنبه) و دو روز پیش رو را صاف تا نیمه ابری عنوان کرد و گفت: بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته مربوط به شهرهای کیاشهر، رشت و منجیل با دمای 32 درجه و کمینه دما مربوط به دیلمان با دمای 15 درجه بوده است.

وی اضافه کرد: کمینه دمای فردا نیز با 16 درجه سلسیوس مربوط به دیلمان و پس از آن شهرهای جیرنده و ماسوله با 17 درجه سلسیوس پیش بینی می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار