معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: تجربه دهه‌ها فعالیت در زمینهٔ اعتیاد و مواد مخدر نشان می‌دهد که با نگاه قهری و اتکای صرف به دولت نمی‌ توان در این راستا اقدام مؤثری انجام داد، بر این اساس نیازمند مشارکت و همبستگی اجتماعی مردم هستیم.
کد خبر: ۵۹۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹ 18 April 2018

محمد علی طالبی در نشست کمیته تخصصی تشکل‌های غیردولتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مصرف مواد مخدر و آثار مخرب ناشی از آن ‌یک پدیده اجتماعی است.
وی ادامه داد: امروزه در دنیا برای حل این معضل جذب مشارکت‌های مردمی و پیشگیری اجتماعی به ‌عنوان راهکاری مداوم و تأثیرگذار پیشنهاد می‌شود.
رئیس کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: مردم ایران روحیه‌ای مشارکت ‌جو دارند اما در برخی فضاها هنر بهره‌برداری مناسب از آن وجود ندارد.
وی تصریح کرد: باید با ایجاد مرکز منسجم و زمینه‌ سازی برای فعالیت شبکه‌ای تشکل‌های مردم ‌نهاد زمینه بررسی سرمایه‌های اجتماعی و فعالیت‌های درون‌ گروهی با هدف کنترل آسیب‌ های برآمده از اعتیاد را تقویت کرد و با هم افزایی و همگرایی لازم توانمندی‌های خرد را به اثرگذاری‌های کلان تبدیل کنیم.
معاون سیاسی استاندار یزد ادامه داد: در استان فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است، امیدواریم زمینه‌ای برای انسجام بخشیدن به فعالیت‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های غیردولتی و مردم در زمینهٔ اعتیاد و مواد مخدر که اثربخشی منسجم‌تر و مؤثرتری را نیز به همراه دارد، فراهم کرد.
در این نشست پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه اعتیاد و مواد مخدر مبنی بر تشکیل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد مطرح و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای تحقق این امر در دستور کار قرار گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار