بمناسبت روز هنر انقلاب اسلامی برای اولین بار در شهرستان بافق با برگزاری مراسم از پیشکسوتان و بزرگان هنر و فرهنگ و ادب تجلیل و تکریم بعمل آمد.
کد خبر: ۵۸۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 11 April 2018

محمود دهقانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم تجلیل و تکریم بزرگان و  پیشکسوتان فرهنگ و هنر بافق با اشاره به رویکرد حوزه هنر در جذب و افزایش حضور مخاطب گفت:دو جریان جذب مخاطب و افزایش تماشاگر در حوزه هنر از یکدیگر قابل تفکیک می باشد و می بایست با برنامه ریزی منسجم در سال ٩٧ به سمت و سویی رفت که تماشاگران آثار هنری به مخاطبین  و گیرندگان اصلی پیام فرهنگ و هنر تبدیل شوند.
وی با بیان مواردی از نارسایی و عدم آموزش صحیح به مخاطبین در رسانه های عمومی افزود : اشکال بزرگ در عدم ارتباط و آموزش کامل به مخاطبین می باشد به گونه ای که بسیاری از تماشاگران آثار هنری و فرهنگی می بایست در جهت افزایش آگاهی و دانسته های تخصصی از اثر هنری آموزش ببینند.
وی حلقه واسطه مخاطب و آثار  هنری را رسانه معرفی کرد و با تاکید به نقش رسانه در انتقال پیام گفت : رسانه های عمومی و نشریات در فضای اطلاع رسانی می توانند با بهره گرفتن از مقالات تحلیلی و انتقادی نویسندگان نقش مهمی در آموزش مخاطبین بر عهده بگیرند. 
در ابتدای این مراسم حسین ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق با خیرمقدم و تکریم مقام بزرگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر بافق گفت : امیدواریم در سال ٩٧ مجموعه فرهنگ و هنر و ادبیات شهرستان بافق سالی پر بار و سرشار از شور و نشاط اجتماعی در پیش رو داشته باشد.
وی تاکید کرد :مسئولین بافق دارای دید وسیع و جامع نگر در مقوله فرهنگ و هنر می باشند و این یکی از امتیازات شایسته مسئولین و روسای ادارات بافق می باشد که در تمامی زمینه ها یار و مددکار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند. 
سرودن اشعاری از شاعران نامی کشور توسط تعدادی از بزرگان حوزه فرهنگ و ادب بافقی و خوانش اشعاری از وحشی بافقی بهمراه موسیقی و تجلیل و تکریم پیشکسوتان فرهنگ و هنر بخش های دیگری از این مراسم بود که با تشویق هنرمندان انجام شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار