رئیس حوزه هنری استان قم گفت: این جشنواره با همکاری شهرداری و به‌منظور شناسایی استعدادهای برتر تئاتر استان برگزار شده و منتخبان تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرارگرفته و تئاتر برگزیده نیز به جشنواره ملی بچه‌های مسجد معرفی می‌شود.
کد خبر: ۵۸۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 09 April 2018

به گزارش تابناک قم، مجدالدین معلمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید آوینی نخستین کسی بود که وارد عرصه تولید و تألیف آثار فاخر در حوزه هنر انقلاب اسلامی شد و امروز نظریه‌های وی در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود.

وی با تأکید بر جایگاه هنری استان قم در کشور افزود: حوزه هنری با برنامه‌ریزی برای آموزش نسل جوان و تربیت هنرمندان متعهد در جهت پویایی بیشتر هنر انقلاب حرکت کرده و امسال شاهد آثار فاخری در حوزه فیلم، داستان و تئاتر در سطح استان قم خواهیم بود.

رئیس حوزه هنری استان قم با تأکید بر آموزش در سیاست‌های حوزه هنری تصریح کرد: در بخش فیلم و تئاتر، داستان و داستان‌نویسی در سال 96 آموزش‌های خوبی ارائه‌شده و از حوادث انقلاب در قم چهار داستان نوشته‌شده و به‌صورت پرده‌خوانی در مساجد و مدارس استان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار هنرمندان در سال جاری اشاره کرد و گفت: شناسایی استعدادهای درخشان در مدارس و مساجد یکی از سیاست‌های حوزه هنری در سال‌های گذشته بوده و کارگاه تولید اثر نقاشی که هرسال برگزار می‌شود امسال نیز در دستور کار قرارگرفته و شاهد درخشش هنرمندان نقاش قمی در سطح کشوری هستیم.

معلمی تشکیل گروه تئاتر در مساجد را یکی از دستاوردهای خوب حوزه هنری معرفی و عنوان کرد: در سال گذشته در 10 مسجد پایگاه تئاتر تشکیل‌شده که برای شکل‌گیری هنری سالم نیازمند ایجاد فضایی هنری و جدید در مساجد هستیم و باید کسانی را که تعهد بیشتری نسبت به مردم و دین دارد را درگیر این فضا کنیم.

وی از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در قم خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری شهرداری و به‌منظور شناسایی استعدادهای برتر تئاتر استان برگزارشده و منتخبان تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرارگرفته و تئاتر برگزیده نیز به جشنواره ملی بچه‌های مسجد معرفی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان قم با یادآوری پیشگامی استان قم در انقلاب و جنگ تحمیلی بیان کرد: باوجود چهره‌های شاخص در استان هنوز شاهد تولید آثار فاخری در این حوزه نبوده‌ایم و ایجاد فاصله زمانی در ثبت خاطرات رزمندگان و شهدا آسیب جدی به آن وارد کرده است.

وی امسال را سال تولید آثار فاخر مکتوب برای استان قم دانست و خاطرنشان کرد: در ماه‌های نخست سال 2 کتاب در حوزه خاطرات رزمندگان دفاع مقدس وارد بازار کتاب شده و امیدواریم تا پایان سال 10 کتاب دیگر را که آماده چاپ است، عرضه کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار