از ابتدای سال 93 تاکنون/
تابناک: رییس کل دادگستری استان اصفهان از پلمب 340 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال گذشته تاکنون در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 07 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، احمد خسروی وفا در این باره اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش در سطح استان و حفر چاه های غیرمجاز توسط افراد خاص، سال گذشته 178 حلقه چاه غیر مجاز و از ابتدای سال 94 تاکنون نیز 162 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پلمب شد.

به دلیل خشکی زاینده رود در سال های اخیر و به دنبال آن پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی در اصفهان برخی افراد به حفر بی رویه چاه های غیرمجاز و با عمق های زیاد اقدام کرده اند که این اقدام می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای استان از جمله خشکی سایر چاه ها، فرونشست زمین در مناطق مختلف و مشکلات زیست محیطی را در پی داشته باشد.

استاندار اصفهان پیش از این، اردیبهشت امسال در جلسه حفاظت منابع آب استان اصفهان که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی برگزار شد بیان کرده بود: چاه های غیر مجاز که در بستر و حریم رودخانه و یا در مناطق دیگر قرار گرفته اند باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود به طوری که تا پایان سال جاری چاه های غیر مجاز در بستر وحریم رودخانه وجود نداشته باشد.

پیش بینی شده است امسال در حدود 700 حلقه چاه تعیین تکلیف شود و علاوه بر نصب چهارهزار کنتور هوشمند ذکر شده در برنامه شرکت آب منطقه ای، حداقل سه هزار دستگاه دیگر برای کنترل برداشت های مجاز از چاه های مجاز صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار