مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۱۵۰ مسجد در استان آذربایجان شرقی از بامداد امروز پذیرای معتکفین در ایام البیض شده است.
کد خبر: ۵۸۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 31 March 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز مراسم معنوی اعتکاف در آذربایجان شرقی اظهار داشت:همزمان با 13 رجب و ایام البیض، سنت حسنه اعتکاف در 150 مسجد آذربایجان شرقی با حضور براداران و خواهران مؤمن آغاز شد.

وی افزود:در مدت برگزاری مراسم به هیچ وجه نذورات غذا در مساجد پذیرفته نخواهد شد و صرفاً نذورات نقدی پذیرفته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد:حضور جوانان در این مراسم معنوی نشان می‌دهد جوانان ما حضور در این مراسمات مذهبی و شرکت در مباحث معنوی را به مسائل دیگر ترجیح می‌دهند و هر وقت نیاز بوده جوانان ما حضور پررنگی در صحنه‌ها داشته‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی برای نخستین بار از سال گذشته در تبریز ابداع شده است، ابراز کرد: با این اقدام پارسال 25 درصد از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد و به همین جهت برای مراسم اعتکاف امسال نیز در بسیاری از شهرهای بزرگ این طرح اجرایی می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان یکی از اعمال اصلی سنت حسنه اعتکاف را عمل ام داوود ذکر کرد و گفت: در اجرای مراسم ام داوود حدود 5 جزء از قرآن کریم قرائت می‌شود و شرکت عموم مردم نیز در این مراسم آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :