کد خبر: ۵۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 06 July 2015
استاندار البرز با بیان اینکه باید دست افراد سودجو از اراضی کشاورزی استان کوتاه شود، گفت: از نیروهای نظارتی ۱۳۱ توقع می‌رود با توجه به تعداد کمشان به گونه‌ای عمل کنند تا در همه‌جا حضورشان احساس شود و افراد سودجو از سایه شما بهراسند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید حمید طهایی در مراسم افتتاح سامانه 131 ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی استان البرز که شامگاه یکشنبه در مرکز آموزشی تعاونی روستایی استان البرز با حضور دادستان کرج، مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز و سایر مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: البرز استانی است که مورد توجه ویژه افراد دوستدار طبیعت قرار دارد تا از مواهب فضای سبز و هوای پاک آن بهره ببرند.
وی افزود: افزایش تقاضا باعث شده استفاده مردم در مناطق بلامانع و نیز سوء استفاده برخی دیگر مشکلاتی را ایجاد کند و اراضی‌ای که دارای خاک‌های مرغوب هستند را تغییر کاربری دهند.
استاندار البرز با تاکید بر اینکه قرن‌ها طول می‌کشد تا چنین خاک‌های حاصلخیزی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این تغییر کاربری‌ها خسارات جبران ناپذیری را برای شهر و استان به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه استان البرز دارای اراضی حاصل‌خیز و مرغوبی است، گفت: متاسفانه زمین‌های اطراف شهرها دارای خاک حاصلخیزی هستند و این امر سبب می‌شود مورد تعرض و ساخت و ساز‌های غیرمجاز قرار گیرند.
طهایی با بیان اینکه ما در برابر آیندگان مسئول هستیم، تصریح کرد: فضاهای سبز برای آیندگان باید حفظ شود و این به معنای مانع‌تراشی برای ساخت ساز نیست بلکه بخشی از اراضی استان که مورد استفاده در بخش کشاورزی نیستند باید تغییر کاربری داده شوند و در زمینه‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.
وی اظهار داشت: بخشی دیگر از اراضی کشاورزی که دارای خاک مرغوب برای کشاورزی و زراعت هستند باید حفظ شده و ذخیره زیستی برای آیندگان باشند.
استاندار البرز گفت: امید است با توجه به این پایش سرزمینی و نیز قراردادی که با سازمان نقشه‌برداری منعقد شده تا با عکس‌برداری‌های چند مدت یک‌بار از فضای استان، ساخت‌وسازهای غیرقانونی را کنترل و نظارت کرده و در کاهش این تخلفات تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه از نیروهای نظارتی 131 توقع می‌رود با توجه به تعداد کمشان به گونه‌ای عمل کنند تا در همه‌جا حضورشان احساس شود، اظهار داشت: باید دست افراد سودجو کوتاه شود و نتوانند دست از پا خطا کنند و از سایه شما نیز هراس داشته باشند.
طهایی بیان کرد: این هنر و کیفیت برنامه‌ریزی شماست تا در همه جای استان حضور فعال داشته باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار