کد خبر: ۵۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 06 July 2015
مدیرکل جهادکشاورزی البرز با بیان اینکه ۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی البرز تحت تأثیر تغییر کاربری قرار گرفته‌اند، گفت: بدون همکاری سایر دستگاه‌ها نمی‌توانیم در برابر حجم بالای تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استان البرز پاسخگو باشیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدمجید موسوی در مراسم افتتاح سامانه 131 ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی استان البرز که شامگاه یکشنبه در مرکز آموزشی تعاونی روستایی استان البرز با حضور استاندار البرز، دادستان کرج و سایر مسئولانی برگزار شد، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای حفظ کاربری اراضی اقدام به ایجاد سامانه 131 کرده است.
وی افزود: این سامانه در راستای حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از خرد شدن، پراکنده شدن و تصرفات غیرقانونی در اراضی کشاورزی و باغات توسط افراد سودجو ایجاد شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه هدف از این سامانه اطلاع‌رسانی مردمی در مورد تغییر ارازی کشاورزی و تخلفات این حوزه در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه است،گفت: مردم می‌توانند با تماس با شماره 131 موارد لازم در حوزه‌های مختلف را به مسئولان حفظ کاربری اراضی اطلاع‌رسانی کنند.
وی با اشاره به راه اندازی و افزایش تعداد خودروهای گشت در استان البرز تصریح کرد: در حال حاضر 12 خودرو گشت وجود دارد که در مرحله نخست به 15 خودرو افزایش می‌یابد.
موسوی با تاکید بر اینکه تعداد خودروهای گشت با توجه به حجم و وسعت کار در استان البرز بسیار کم است، بیان کرد: سامانه 131 می‌تواند به منزله یک گشت محسوب شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در سطح استان البرز در حال حاضر بیش از 58 هزار هکتار اراضی کشاورزی تحت تأثیر تغییر کاربری قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات موجود در صورتی که تعداد گشت‌ها به ده برابر مقدار کنونی نیز برسد، بدون همکاری سایر دستگاه‌ها نمی‌توانیم در برابر حجم بالای تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استان البرز پاسخگو باشیم.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: علاوه بر این بر اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی به دنبال این هستیم تا مناطقی که امکان کشاورزی کم است و صرفه اقتصادی ندارد شناسایی کرده و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در صورت تامین آب، قطعه‌بندی شده و در اختیار افرادی که تمکن مالی مناسبی دارند، قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مقدمات اولیه این کار فراهم شده و به دنبال اجرایی کردن آن هستیم، اظهار داشت: درحال حاضر هیچ پرونده تغییر کاربری اراضی از سال‌ها یا روزهای گذشته در استان باقی نمانده و به تمامی پرونده‌ها رسیدگی شده است.
موسوی با اشاره به اینکه در این زمینه کاملا به‌روز شده‌ایم، خاطرنشان کرد: پرونده های آتی نیز به زودی پیگیری می‌شود و دیرکردی در این حوزه وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه از سال 1390 تا 1393 حدود 3 هزار شکوائیه در محاکم قضایی در این زمینه وارد شده،افزود: 514 مورد له سازمان بوده، 797 مورد مربوط به له قلع و قمع بوده و 415 مورد نیز علیه سازمان بوده است.
مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز  بیان کرد: 2 هزار و 500 مورد با احکام داستان‌ها در استان البرز در راستای تبصره 2 ماده 10 رسیدگی شده و تخریب و جلوگیری از تغییر کاربری اتفاق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار