عضو کمیسیون کشاورزی:
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: امروز اگر بین تولیدکننده و مصرف‌کننده اعتماد شکل گیرد میزان تولید داخل و حمایت از آن افزایش یافته و به دنبال آن شاهد اشتغال پایدار خواهیم بود، مهمترین رکن بازاریابی، اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است.
کد خبر: ۵۸۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 28 March 2018

سیدراضی نوری در رابطه با شعار سال، بیان کرد: برای تحقق حمایت از کالای ایرانی مردم باید در کنار دولت از تولیدات داخلی حمایت کنند. امسال برخلاف سال‌های گذشته که مخاطب رهبر معظم، دولت بود مردم مورد خطاب قرار گرفتند. یکی از ارکان اساسی رونق گرفتن تولید داخل این است که باید بازار پرمصرفی داشته باشد تا بتواند تولید را ادامه دهد. کالاهایی را که تولیدکنندگان تولید می‌کنند باید برای جامعه هدف مطلوب باشد تا آن را بپذیرند و خریداری کنند.

وی در ادامه گفت: ما برای این‌که بتوانیم در زمینه اشتغال و تولید برنامه‌ریزی و به سمت جلو حرکت کنیم باید از کالاهای داخلی حمایت کنیم. کیفیت محصولات داخلی نیز باید به گونه‌ای باشد که با نمونه خارجی قابل رقابت باشد و مصرف‌کننده به آن اعتماد کند.

نماینده مردم شوش در مجلس، گفت: امروز اگر بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعتماد ایجاد شود تولید ما بالا رفته و به نسبت تولید، اشتغال پایدار نیز شکل می‌گیرد. اکنون که مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کردند مسئولین باید زمینه لازم را برای توسعه تولید داخل فراهم کنند که یکی از این موارد جلوگیری از واردات اجناسی است که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و از همه مهم‌تر جلوگیری از قاچاق کالاست که سالانه حدود 15 تا 25 میلیون دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

نوری خاطرنشان کرد: ما اگر تولید داخل را جدی بگیریم و کیفیت محصولات را افزایش دهیم میزان مصرف داخلی از کالاهای ایرانی با توجه به اعتمادی که شکل می‌گیرد بالا رفته و ما نسبت به محقق کردن اقتصاد مقاومتی امیدوارتر می‌شویم.

وی افزود: ما باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای توسعه کمی و کیفی کالاهای داخلی داشته باشیم تا شاهد اقتصادی پایدار و مورد اعتماد باشیم. یکی از برنامه‌ها که در کشورهای خارجی بخصوص در غرب رایج است نهادینه کردن فرهنگ مصرف‌گرایی در کشورهای هدف است تا همه چیز به صورت آماده و با کیفیت در اختیار کشور هدف قرار گیرد. ما نیز باید میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعتماد را به وجود آوریم.

وی در پایان گفت: تولیدکننده باید کالای با کیفیت عرضه کند و استانداردهای لازم را در سطح بین‌المللی داشته باشد تا بتواند در سطح جهانی محصول خود را عرضه کند. مهم‌ترین رکن بازاریابی در سطح داخلی و منطقه‌ای، اعتماد بین مصرف‌کننده و تولیدکننده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار