امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه گفت: حوزویان پرچم‌دار آرمان مقدس و جهانی امام زمان (عج) هستند.
کد خبر: ۵۷۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 03 March 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ابرکوه ضمن اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: دشمن در جبهه باطل و اُمَوی صدها هزار نیروی طلبه پرورانده و دنیا را تحت سیطره افکار سلفی تکفیری قرار داده است، در حالی که جبهه حق و علوی در اقلیت، محدودیت و مظلومیت است.

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه توصیه می‌شود خانواده‌ها دوران غربت دین در جهان را به‌خوبی درک کنند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه محل رویش جبهه علوی است که علی‌رغم فشارهای تکفیری‌ها در جهان، اقتدار معنوی پیروان مکتب حضرت علی (ع) را به رخ همگان کشیده است؛ اما به خاطر کوتاهی خواسته یا ناخواسته خانواده‌های مؤمن و مذهبی برای طلبه کردن فرزندانشان نگران آینده حوزه‌ها هستیم.

حسینی با تأکید بر اینکه حوزویان پرچم‌دار آرمان مقدس و جهانی امام زمان (عج) و سرباز آن حضرت هستند، اذعان کرد: صراحتاً باید گفت والدین و یا افرادی که با طلبه شدن فرزندان ما مخالفت کرده و یا نظریه‌پردازانی که جوانان مستعد را از حوزه رفتن منصرف می‌کنند مصداق «وَ صَدّوا عَن سَبیل الله» بوده و در قیامت باید پاسخگو باشند.

حسینی ادامه داد: جامعه فعلی و آینده برای نجات بانوان که در معرض انواع انحرافات قرار داشته و یا برای ترویج فرهنگ ناب مکتب علی نیاز به طلاب خواهر و برادر دارد. چرا برخی بدون در نظر گرفتن خداوند به جبهه تکفیری کمک کرده و جوانان علاقه‌مند را از طلبه شدن منصرف می‌کنند؟ اگر یک شخص خاص خطا می‌کند، نباید آن را به پای اسلامی گذاشت.

وی در خاتمه به 14 اسفندماه روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: مردم با فرهنگ احسان و نیکوکاری خو گرفته و کمیته امداد نیز تلاشی رضایت‌بخش در این زمینه دارد؛ اما نباید به وضع موجود قانع بود زیرا تعداد 1408 خانوار مددجوی کمیته امداد و حدود 2 هزار نفر مددجوی بهزیستی تنها با یاری مردم حمایت می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار