رئیس جهاد کشاورزی دهلران از پیش بینی برداشت 100 هزار تن محصول گندم از اراضی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 28 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس احمدی اظهار کرد: 38 هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته است.


وی از آمادگی مراکز خرید و سیلوهای ذخیره گندم برای خرید گندم خبر داد و افزود: چهار مرکز ذخیره سازی و مراکز تعاون روستایی با ظرفیت 140 هزار تن آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان هستند.


رئیس جهاد کشاورزی دهلران بر ضرورت تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: 200 دستگاه کمباین کار برداشت گندم را بر عهده خواهند داشت.


احمدی همچنین با اشاره به چهار هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان گفت: با توجه به برداشت کلزا از اول فروردین سال 97 پیش بینی می شود از این سطح هشت هزار تن محصول برداشت شود.


وی با اشاره به 9 هزار بهره بردار حوزه کشاورزی در دهلران اضافه کرد: بین 30 تا 35 هزار نفر بصورت غیر مستقیم از کشاورزی امرار معاش می کنند که رفع مشکلات کشاورزان نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد.


رئیس جهاد کشاورزی دهلران وجود رودخانه های دویرج و میمه و سد کرخه را از مزایای این منطقه برای توسعه کشاورزی ذکر کرد و ادامه داد: دولت در این راستا سرمایه گذاری های کلانی در بخش کشاورزی انجام و در دست اقدام دارد که موجب رونق کشاورزی منطقه شده است.


احمدی اظهار کرد: این شهرستان با تولید سالانه 100 هزار تن گندم و تولید نیمی از محصولات کشاورزی بعنوان قطب کشاورزی استان ایلام مطرح است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار