جوابیه عجیب کمیته عفاف نمایشگاه قرآن مشهد؛
علت اینکه لباس‌های ارائه شده در این نمایشگاه غیراسلامی به نظر می‌رسد، به خاطر نبود مانکن‌های استاندارد است.
کد خبر: ۵۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 03 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مسئول کمیته عفاف و حجاب دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در رابطه با گزارش ایکنا در مورد مدل‌های اسلامی حجاب در این نمایشگاه عنوان کرد: علت اینکه لباس‌های ارائه شده در این نمایشگاه غیراسلامی به نظر می‌رسد، به خاطر نبود مانکن‌های استاندارد است.

صدیقه حمامی، مسئول کمیته عفاف و حجاب دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه ما امسال برای بخش عفاف و حجاب از طراحان لباس دعوت به عمل آوردیم تا لباس‌های اسلامی ویژه برای این نمایشگاه تهیه کنند، گفت: بر این اساس 200 اثر به دبیرخانه ارسال شد که این طرح‎ها را شش داور از دانشگاه فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، اصناف و کسانی که در صنف خیاطان در حال فعالیت هستند، داوری کردند و در نهایت 30 اثر به دبیرخانه کمیته عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن مشهد حضور یافت.
مانکن‌ها استاندارد نیستند!

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل کمبود مانکن نتوانستیم بخش زیادی از این طرح‌ها را به نمایشگاه بیاوریم و این مانکن‌هایی که در حال حاضر در نمایشگاه داریم، نیز استاندارد نیست؛ بر این اساس به علت اینکه مانکن‌ها استاندارد نبودند، خیلی از پوشش‌هایی عرضه شده در نمایشگاه با حجاب اصلی مد نظر طراحان متغایر است.

دبیر کمیته مد و لباس خراسان رضوی به چادری که برای نوجوانان طراحی شده بود، اشاره کرد و افزود: این مانکن از قد یک مرد عادی نیز بلند‌تر است، برای همین وقتی این چادر سر مانکن می‌‌شود خیلی کوتاه به نظر می‌رسد لذا ما مجبور شدیم لباسی زیر این چادر تن مانکن کنیم تا این فاصله پوشانده شود.

وی، بقیه طرح‌های حاضر در این نمایشگاه را دارای همین مشکل عنوان کرد و گفت: ما برای اینکه مانتوها در تن این مانکن‌ها بسیار کوتاه بود مجبور شدیم چادر سر مانکن کرده و یا اینکه کنار مانکن و عکس آن، توضیحاتی از جمله قد مانتو و ... را درج کنیم.

استفاده از مانکن‌های غیراستاندارد به کار لطمه زده است

حمامی با اشاره به اینکه یک سال و نیم از آغاز به کار دبیرخانه مد و لباس خراسان رضوی می‌گذرد اما متأسفانه هنوز مانکن برای ارائه آثار نداریم، گفت: استفاده از مانکن‌های غیراستاندارد باعث شده به کار طراحان ضربه وارد شود به گونه‌ای که لباس‌هایی که به عنوان لباس اسلامی طراحی شده، در تن مانکن‌های غیراستاندارد به پوشش غیرمتعارف تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: همچنین به دلیل اینکه مانکن عروسکی نداشتیم، مجبور بودیم از عکس استفاده کنیم که این خود معضل دیگری است و گاه مجبور می‌شدیم در کنار عکس یا ماکن اطلاعاتی همچون قد، اندازه و نوع استفاده آن را ذکر کنیم.

تخلف برخی از غرفه‌ها در عرضه محصولات غیرمجاز

مسئول کمیته عفاف و حجاب دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در رابطه با بخش‌های دیگری از غرفه‌های حجاب و عفاف نمایشگاه قرآن مشهد که لباس‌های نامناسب و غیر اسلامی ارائه کرده‌اند، عنوان کرد: ما از تمام غرفه‌داران که در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه حضور یافته‌اند، تعهد گرفته‌ایم که پوشش اسلامی را ارائه دهند اما متأسفانه برخی از مؤسسات یا فروشنده‌ها این موضوع را رعایت نکرده‌اند.

وی با اشاره به عکسی که در یکی از غرفه‌های نمایشگاه قرآن مشهد موجود است و مانتوها و پوشش سر آن‌ها نامناسب بود، ابراز کرد: این لباس‌ها نامتعارف و خارج از پوشش اسلامی متعلق به غرفه‌ای است که برای فروش در نمایشگاه حضور یافته است؛ این غرفه‌داران کالاهای غیراسلامی و حتی گاه غیرمرتبط با نمایشگاه را از چشم بازرسان پنهان می‌کنند و بعد دوباره برای عرضه در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

حمامی با بیان اینکه سال‌های گذشته چند طراح خاص تنها با طرح‌های قدیمی خود در نمایشگاه قرآن و عترت حضور می‌یافتند، اظهار کرد: کارگروه مد و لباس استان امسال برای نخستین بار از طراحان و دانشجویان طراح لباس برای این نمایشگاه دعوت کرد؛ طراحان لباس نیز به ما اعتماد کردند تا لباس‌های خود را در این نمایشگاه ارائه دهند به امید اینکه دبیرخانه مد و لباس استان طرح‌های آن‌ها را ثبت ملی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار