باحمایت دولت
مدیر کل شهری و روستایی استانداری ایلام از اجرای طرحی در این استان خبر داد که در قالب آن روستاییان با حمایت ویژه دولت تدبیر و امید صاحب شغل می شوند.
کد خبر: ۵۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 02 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،علی نظری روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا توضیح داد: این طرح با عنوان اشتغالزایی در روستاها با هدف ایجاد شغل برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها امسال برای نخستین بار در کشور و به تبع در این استان اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: درقالب اجرای این طرح روستاییان می توانند با تشکیل تعاونی های مشارکتی با عضویت 200نفر ویژه سرپرستان خانوار و یا زیر 200نفر غیر مشارکتی از مزایای این طرح بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: این طرح ویژه ساکنان روستاهای زیر 20هزار نفر که کمتر توسعه یافته هستند اجرا و با تشکیل این تعاونی های از تسهیلات حمایتی دولت برخوردار میشوند.
رییس کمیته اجرایی طرح اشتغالزایی روستاها در ایلام گفت: دراجرای این طرح دولت به هر تعاونی بین 40 تا 50میلیارد ریال تسهیلات با حداقل کارمزد بین هفت تا 10درصد پرداخت میکند.
وی اظهار کرد: چناچه این تعاونی ها توسط روستاییان مناطق مرزی تشکیل شود تسهیلات آنها از کارمزد معاف و پنج سال معافیت مالیاتی نیز برای آنها اعمال خواهد شد.
نظری بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی روستاییان از این طرح نشستهای مختلف از طریق فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاها تشکیل و دستورالعمل این طرح ابلاغ و اطلاع رسانی انجام گرفته و از روستاییان علاقه مند برای شرکت دعوت میشود.
وی از روستاییان استان خواست از مزایای این طرح استفاده کرده چراکه اجرای آن دراشتغالزایی و کاهش مهاجرت آنها به شهرها تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی عمده ترین طرحهای که روستاییان با تشکیل تعاونی های مشارکتی و غیر مشارکتی میتوانند در این طرح اجرا کنند را کشاورزی، تولیدی، صنعت، گردشگری، خدمات، صنایع کوچک دستی عنوان کرد و گفت: دراجرای این طرح هیچگونه محدودیتی برای تشکیل تعاونی وجود ندارد.
استان ایلام دارای 630روستای دارای سکنه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار