عضو شورای شهر قم گفت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نمایندگان مستقیم مردم بودند و محدود کردن اختیارات شوراها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی پذیرفتنی و به نفع مردم نیست.
کد خبر: ۵۶۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 06 February 2018

به گزارش تابناک قم، علیرضا احمدی در سی و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت:  انقلاب اسلامی ایران با محوریت اسلام به پیروزی رسید و باید به سمت و سویی رفت که اهداف و آموزه‌های اسلامی در پی آن محقق شود.

وی با اشاره به مجاهدت‌های شهدای انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر افزود: اگر امروز شاهد توفیقاتی در عرصه‌های مختلف هستیم به سبب مجاهدت‌هایی بوده که در چهار دهه اخیرانجام شده است.

عضو شورای شهر قم  با انتقاد از موضع‌گیری‌های برخی افراد در روزهای اخیر گفت: متأسفانه برخی از افرادی که درگذشته جایگاه‌هایی در این کشور داشتند امروز نقش مخالف را بر خود گرفته و نامردی‌هایی فراوانی نیز درباره انقلاب اسلامی روا داشتند.

احمدی با بیان کارکردهای روحیه  انقلابی در شرایط خطیر کنونی عنوان کرد: باید نسبت به کلمه انقلابی بودن افتخار کرد، درست است که مشکلاتی در کشور وجود دارد اما دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز کم نبوده است، سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از امور خلاف واقعی بوده که می‌توان در برابر تلاش‌ها و خدمات گذشته صورت گیرد.

وی با تأکید بر برخی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در 4 دهه گذشته ابراز کرد: انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی و هسته‌ای  به توفیقات فراوانی رسیده که هرگز نباید به دست فراموشی سپرده شود.

عضو شورای شهر قم  با انتقاد از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی برای محدود ساختن اختیارات شوراها تأکید کرد: شوراها ازجمله مهم‌ترین ارکان تصمیم‌گیرنده برای کشور بوده که اصل 103 قانون اساسی نیز بر آن صحه گذاشته اما امروز متأسفانه مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین مختلف در جهت تنگ‌تر کردن اختیارات شوراهاست.

احمدی با تأکید بر اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در اخذ تصمیم‌گیری‌های شهری ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نمایندگان مستقیم مردم بودند و محدود کردن اختیارات شوراها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی پذیرفتنی و به نفع مردم نیست.

وی توجه به مصالح عمومی را مهم‌ترین شرط در اخذ تصمیم‌های مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: مسئولان مختلف استانی باید در مسیری حرکت کنند که نتیجه کارها به سود و منفعت مردم تمام شود لذا نباید غرض‌ورزی‌های شخصی خود را در مسیری جهت داد که سبب خسارت و زیان عمومی شود.

دیگر عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه ابراز کرد: در شورای اسلامی شهر قم سیاست بر این بوده که هیچ عوارضی اضافه نشود اما متأسفانه فرمانداری قم  با اقدامات و عملکرد خود به مانعی برای دستیابی به این مطالبه برحق مردمی تبدیل‌شده است.

زین‌العابدین قراچورلو با تأکید بر اراده شورای اسلامی شهر قم برای ممانعت از افزایش قیمت‌های منطقه‌ای در بودجه سال 97 تصریح کرد: افزایش قیمت‌های منطقه‌ای ازجمله مواردی بوده که شورای اسلامی با آن به‌شدت مخالف است اما متأسفانه اداره کل مالیاتی و فرمانداری در این زمینه‌ها هم‌راستا با شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست.

 وی خاطرنشان کرد: تمام سازمان‌های تابعه شهرداری بودجه پیشنهادی خود را به شورای اسلامی تقدیم می‌کند و از این منظر نیز تمام بودجه‌های پیشنهادی قابلیت تغییر و اصلاح دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار