امروزه راه بعنوان یکی از عوامل توسعه ی مناطق از اهمیت خاصی برخوردار است و در سال های اخیر اقدام های مناسبی در حوزه راه های شهرستان مرزی دهلران به همت دولت تدبیر وامید در حال اجرا است.
کد خبر: ۵۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 02 July 2015
به گزارش تابناک ایلام، توجه به راه ها در واقع با هدف کاهش حوادث جاده ای و تصادفات،سهولت در تردد،صرفه جویی در زمان وانرژی و کاهش استهلاک و کوتاه شدن مسافت و خروج از بن بست انجام می شود که البته در این خصوص و در شهرستان مرزی دهلران به همت دولت اقدامات خوبی انجام شده است.
این روزها با وجود گرمای طاقت فرسا عوامل راه سازی در شهرستان مرزی دهلران با جدیت و تلاش مشغول حذف نقاط حادثه خیز و اصلاح محور ارتباطی دهلران به مورموری هستند.
این محور ارتباطی به دلیل پرتردد بودن وکم بودن عرض جاده همیشه مشکلاتی برای وسایل نقلیه ایجاد و شاهد تصادفاتی در این محور بودیم که به همت مسوولان اصلاح،بهسازی و تعریض این محور در دستور کار قرار گرفت.
فرماندار دهلران در این باره به ایرنا گفت:عملیات بهسازی،تعریض و احداث ابنیه در محور دهلران به مورموری به اتمام رسیده و هفت کیلومتر از آن نیزدر حال آسفالت است.
امید علی سبزی افزود: زیرسازی این مسیر تا مرحله قیر پاشی از سوی اداره راه وشهرسازی شهرستان انجام شد و برای تکمیل آسفالت بالغ بر 12 میلیارد ریال برای آن هزینه می شود.
وی با اشاره به بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر کل راه و شهرسازی استان از این مسیر پرتردد اظهار کرد: با دستور معاون وزیر راه شهرسازی کار آسفالت و ادامه بهسازی مسیر در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار دهلران ادامه داد: در این مسیر هفت کیلومتری 110 هزار متر مکعب خاکریزی، 200 هزار متر مکعب خاکبرداری و هفت هزار تن حمل بیس انجام شده است.
سبزی از آسفالت 50 کیلومتر از راه های شهرستان در سال گذشته خبرداد و گفت: حذف نقاط حادثه خیز و بهسازی راه های شریانی و روستایی شهرستان بطورمستمر در طول سال دنبال می شود.
مدیر راه وشهرسازی دهلران نیز دراین رابطه گفت: در مسیر ارتباطی دهلران به مورموری احداث و مرمت 10 دهنه پل و ابنیه در طول 10 کیلومتر انجام شده است.
سعید بختی اظهار کرد: تا کنون اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال برای بهسازی و حذف نقاط حادثه خیز این مسیر هزینه شده است.
وی اظهار داشت: تمام قوس های افقی و عمودی این مسیر اصلاح و عرض مفید آسفالت در این جاده به هشت متر رسیده است.
مدیر راه وشهرسازی زرین آباد نیز از اصلاح وبهسازی و حذف نقاط حادثه خیز و روکش آسفالت در راه های مواصلاتی منطقه زرین اباد خبرداد.
شکراله رستمی افزود: امسال اعتباری بالغ بر 30میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و راهداری در حوزه راه های زرین آباد وسراب میمه هزینه می شود.
وی گفت:شانه سازی محور پهله به میمه به طول 30 کیلومتر، آسفالت پنج کیلومتر محور میمه به خان کشته، آسفالت پنج کیلومتر محور پهله به روستای گلوزه، آسفالت سه راهی سید ناصرالدین و لکه گیری راه های حوزه استحفاظی از جمله این اقدامات در سال جاری است.
رستمی بر لزوم توجه به راه های زرین آباد تاکید و ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد تخصیص اعتبارات بیشتر برای تعمیر و مرمت راه های این بخش باشیم.
مدیر راه و شهرسازی زرین آباد با اشاره به 178 کیلومتر طول راه های بخش زرین آباد یادآورشد: از این مقدار 90 کیلومتر راه اصلی و 88 کیلومتر راه فرعی بوده که با وجود کارهای خوبی که انجام شده است، اما در راستای
بهبود خدمات نیاز به توجه بیشتر دارد.
شهرستان مرزی دهلران با 170 کیلومترراه فرعی، 200 کیلومتر راه اصلی وشریانی و 275 کیلومتر راه روستایی و 300 کیلومترراه مرزی دارای ظرفیت های مختلف در حوزه کشاورزی،نفت وگاز و آب و خاک است که توجه به راه های آن از ضروریات است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار