معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه نخست کاهش تصادفات رانندگی را در اختیار دارد.
کد خبر: ۵۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 01 July 2015
امیر مرتضوی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان تربت حیدریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته و در حوزه جرائم زندانیان، 26 درصد کاهش ورودی جوانان و نوجوانان را به زندان شاهد بودیم.

مرتضوی افزود: رویکرد دستگاه قضا بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها بنا نهاده شده و برای این کار باید پیش بینی، شناسائی‌های لازم و همچنین ارزیابی مناسبی انجام شود تا شاهد کاهش و مهار جرایم در جامعه باشیم.

وی گفت: جرائمی که سبب برهم زدن نظم عمومی شده و همچنین جرائمی که فشار افکار عمومی را بدنبال دارد با لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی بصورت خاص مدنظر قرار دارد.

مرتضوی با اشاره به کاهش تصادفات در استان افزود: در سال گذشته 274 نفر کمتر از سال 92 بر اثر تصادفات در این استان کشته شدند و از همین رو رتبه نخست کشوری در کاهش تصادفات متعلق به خراسان رضوی است.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا امسال و به مانند گذشته با جرائم خاص و ویژه برخورد قاطعانه خواهد داشت تا درس عبرتی برای فرصت طلبان و افراد در معرض آسیب قرار گیرد.

مرتضوی به کاهش 10 درصدی ورودی پرونده‌ها در شش ماهه دوم سال گذشته اشاره کرد و افزود: با تدبیر ریاست کل دادگستری استان و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید و همچنین فعالیت‌های پیشگیرانه دستگاه قضا، از ورود 30 هزار پرونده در شش ماهه دوم سال 93 به دادگستری‌ها ممانعت شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: افزایش شعب، نخبه پروری بر اساس شایستگی و صلاحیت‌ها، جذب قضات و همچنین ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در زمینه کاهش جرائم، بخشی از فعالیت‌های پیشگیرانه در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار