معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: آموزش و پرورش حق تعطیل کردن هیچ کلاسی را حتی با داشتن یک دانش آموز ندارد.
کد خبر: ۵۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 01 July 2015
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به نقل و انتقالات در آموزش و پرورش استان همدان گفت: نقل و انتقالات به حق و با اجرای قوانین صورت گیرد.

به گزارش مهر، محمد ابراهیم الهی تباردر شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه هیچ فردی در هیچ کجای نقطه جغرافیایی نباید بدون امکانات آموزشی باشد، اظهار داشت: آموزش و پرورش حق تعطیل کردن هیچ کلاسی را حتی با داشتن یک دانش آموز ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه بالابردن راندمان کار و تعدیل کلاس ها نباید کیفیت کار را پایین آورد، افزود: در شرایط سختی قرار داریم و باید با دقت در کارها عمل کنیم و اینجاست که باید با انضباط مالی و پولی و مدیریت عالی وارد عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه باید با کمترین هزینه بیشترین راندمان کاری را داشته باشیم، بیان داشت: در بحث تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه نیز والدین راضی نبودند چراکه قبل از آن دانش آموزان متناسب با شغل والدین در مدرسه مشغول تحصیل بودند.

الهی تبار با بیان اینکه درصورت امکان باید استان همدان با کار کارشناسی در این عرصه وارد شود، اضافه کرد: می توان از ظرفیت پنج شنبه استفاده کرد و باید این مسئله را بررسی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت روز پنج شنبه ها به افزایش کیفیت آموزشی کمک می کند، عنوان داشت: هدف آموختن علم، به بهترین شکل است.

وی در ادامه با اشاره به نقل و انتقالات در آموزش و پرورش استان همدان گفت: نقل و انتقالات به حق و با اجرای قوانین صورت گیرد.

الهی تبار با بیان اینکه منابع درسی در کلاس ها مناسب توزیع شود، ابراز داشت: در خصوص احداث، تعمیر و بهره برداری مدیرکل آموزش و پرورش از ظرفیت های منابع ملی، خیرین و غیره استفاده کند و یک کمیته در این راستا تشکیل و کارهایی که باید انجام شود را در برنامه های یک و دو ساله اولویت بندی و به شورای آموزش و پرورش اعلام کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه هدف آماده سازی فضای مدارس است، اظهار داشت: در حوزه سلامت و ورزش برنامه هایی را برای دانش آموزان تدارک دیده ایم.

سال گذشته در استان همدان ۶۰۰ مدرسه مروج سلامت وجود داشت

عبدالله جعفری با بیان اینکه آموزش و پرورش امانت های گرانبهایی را در اختیار دارد، افزود: سال گذشته در استان همدان ۶۰۰ مدرسه مروج سلامت وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه خوبی در کشور برای بهداشت محیط مدارس دیده شده است، بیان داشت: متاسفانه در استان همدان بیشترین مشکلات متوجه دانش آموزان دختر بیماری های عفونی بوده است.

جعفری با بیان اینکه فضاهای آموزشی که در استان همدان ساخته می شود در فصول سرد سال زود فرسوده می شود، اضافه کرد: نکته بعدی بحث اجرای جدید سیستم آموزشی بود که مشکلات سلامت را برای آموزش و پرورش به دنبال داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان عنوان داشت: در شکل استاندارد به ازای هر شش نفر یک چشمه توالت و برای هر ۴۵ دانش آموز یک آبخوری باید وجود داشته باشد.

جعفری با بیان اینکه ۲۵ مدرسه در استان همدان فاقد سرویس بهداشتی است، ابراز داشت: سرویس های بهداشتی دستشویی استاندارد ۹۸۵ مورد است که در همدان ۱۲۳ آموزشگاه فاقد سرویس بهداشتی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه صابون مایع جزو الزامات بهداشتی است، اظهار داشت: ۱۵۵مدرسه فاقد لوله کشی مایع هستند و آبخوری ها باید از سرویس های بهداشتی جدا شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار