سرپرست اداره منابع آب شمیرانات تاکید کرد: رستوران های مجاور رودخانه جاجرود هرچه زودتر نسبت به آزادسازی اراضی بستر و حریم این رودخانه اقدام نمایند، در غیر این صورت بر اساس قانون با آن ها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 30 June 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران،  "جواد غفاری" در جریان آزادسازی بخشی از بستر و حریم رودخانه جاجرود در منطقه رودک جاجرود گفت: متاسفانه برخی از رستوران داران حاشیه رودخانه جاجرود به ویژه در منطقه رودک به صورت غیرمجاز و با ساخت دیواره و آلاچیق و یا چیدمان وسایل رستوران خود، بخش هایی از اراضی بستر و حریم رودخانه را تصرف کرده اند، لذا بایستی هرچه سریعتر نسبت به برطرف کردن این تصرفات اقدام نمایند.

غفاری هشدار داد: در صورت ادامه تصرفات و بی توجهی به هشدارهای اداره منابع آب، علاوه بر برخورد قانونی و تخریب مستحدثاتی که در بستر و حریم رودخانه قرار دارد، هزینه و خسارت های وارد شده نیز از متخلفان دریافت خواهد شد.

وی یادآور شد: این افراد می توانند با مراجعه به اداره منابع آب شمیرانات نسبت به استعلام حدود بستر و حریم رودخانه کسب تکلیف نموده و در صورت واقع شدن رستوران یا بخشی از آن نسبت به تخریب مستحدثات مذکور و آزادسازی رودخانه اقدام نمایند.

سرپرست اداره منابع آب شمیرانات با اشاره به اینکه در این عملیات، مستحدثات و ابنیه غیرمجاز 10 رستوران تخریب و پاکسازی شد، گفت: این مستحدثات غیرمجاز شامل احداث دیواره، آلاچیق، سکو، تخت و تجهیزات پذیرایی رستوران ها بود که به طور کامل پاکسازی و بستر و حریم رودخانه به طول 200 متر و عرض 10 متر و در مجموع به مساحت دو هزار متر مربع آزاد گردید.

غفاری در پایان از همکاری و تلاش نیروی انتظامی و کلانتری منطقه، شهرداری شمیرانات، اداره منابع آب شهرستان، دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل، دفتر حراست و دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از اهالی افجه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
با سلام. در منطقه لواسان روستای افجه در حریم رودخانه ساخت و ساز هایی میشود و زباله و نخاله در بستر رودخانه رها می شود که هیچ
یک از مراجع ذیربط به این موضوع رسیدگی نمینمایند. از سال گذشته نامه ای به اداره منابع اب شمیرانات ارسال شده و متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و جای تاسف دارد که جناب اقای غفاری ریاست محترم این اداره در پاسخ به پیگیریها و نگرانیهای اهالی در تیر ماه 94 اعلام کردند که " عرض بستر رودخانه زیاد است و من به هرکسی که بخواهد اجازه میدهم ساخت و ساز داشته باشد!!" خواهش میکنم با توجه به طرز فکر این مدیر محترم، موضوع را به مدیران بالادستی منعکس فرمایید تا فکری به حال این وضعیت اسف بار در حریم رودخانه ی افجه بنمایند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار