رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ترمیم مناره‌های حرم حضرت زینب(س) در سوریه را از جمله برنامه‌های این ستاد دانست.
کد خبر: ۵۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 30 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی جعفر دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، با بیان اینکه گام‌هایی از ابتدای سال 82 تا نیمه دوم سال 87 و نیمه اول سال 89 در بحث کوتاه مدت و میان مدت برداشته شده است، اظهار داشت: این اقدامات کوتاه مدت شامل فعالیت‌هایی نظیر آب‌رسانی، سرمایش،گرمایش، نورافشانی، نظافت و بهسازی اطراف حرم‌های مطهر می‌شود.

وی با اشاره به آغاز کارهای مربوط به توسعه از ابتدای سال 89 گفت: پروژه صحن مبارک حضرت زهرا(س) در نجف از جمله اقدامات انجام شده در حوزه توسعه است.

دهنوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کربلای معلی خاطرنشان کرد: ساخت صحن مبارک حضرت زینب(س) در باب القبله، خیمه‌گاه و تل زینبیه و صحن عقیله بنی‌هاشم پیگیری شده و نزدیک به 1 ماه است که عملیات عمرانی مربوط به آن آغاز شده است.

وی با اشاره به پروژه ترفیع گنبد امام حسین(ع) با توجه به سازه‌های اطراف که در حال پیگیری است افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در کاظمین ورود پیدا کرده و صحن امام رضا(ع) در قسمت شرقی باب المراد در کاظمین اقدامات اولیه اش آغاز شده و بعد از ماه مبارک رمضان زمین پروژه تحویل داده می شود.

وی عرصه صحن امام رضا(ع) را 14 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: این صحن بیش از 34 هزار مترمربع زیربناء و هزینه ساخت آن بیش از 50 تا 60 میلیارد برآورد شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با بیان اینکه تمام بودجه و هزینه مربوط به این ساخت و سازها از طریق مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود و منبع مالی دولتی در این باره وجود ندارد، تصریح کرد: فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات به سامرا نیز ورود پیدا کرده و در زمینه دوربین مدار بسته، سیستم صوتی حرم، نصب درب‌های حرم، سنگفرش و ... فعالیت‌هایی انجام داده است.

دهنوی ترمیم مناره‌های حرم حضرت زینب(س) در سوریه را از جمله برنامه‌های این ستاد دانست و گفت: قسمت فوقانی این مناره‌ها دچار آسیب شده که مورد بازسازی قرار می‌گیرد.

وی از امضای تفاهم نامه ای برای آموزش خدام حرم کاظمین خبرداد و افزود: 300 نفر در قالب 12 گروه 25 نفری آموزش‌های لازم را با کمک آستان قدس رضوی و دانشگاه امام رضا(ع) می‌بینند.

دهنوی با اشاره به توزیع نشریه شمیم تراب تصریح کرد: این کار اقدامی منحصر به‌فرد است و ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی تنها ستادی است که این اقدام را انجام می‌دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به کمک‌های 480 میلیونی و 850 میلیونی مردم به ستاد در سال های 89 و 90 خاطرنشان کرد: در سال‌های 91 ،92 و 93 میزان کمک‌های مردمی به ترتیب یک میلیارد و 300 میلیون، 2 میلیارد و 700 و 2میلیارد و 600 میلیون بوده است.

وی از افزایش تعهد 4 برابری استان خراسان رضوی در زمینه عتبات عالیات خبر داد و افزود: نهایت تلاش خود را برای تحقق این تعهد انجام می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار