رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قزوین خواستار شد
رئیس کمیسیون حمل ونقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار احداث تونل مشترک تأسیسات در منطقه سه شهرداری قزوین شد.
کد خبر: ۵۴۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 02 January 2018

 احد چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه سه شهرداری قزوین بافت جدید است باید برای ایجاد شهرسازی مدرن در این منطقه اقدامات مؤثری را انجام داد.

وی با بیان اینکه قبل از ساخت و ساز در منطقه عظیمیه مینودر باید در احداث تونل مشترک تأسیسات پیگیری‌های لازم را انجام داد، بیان کرد: با تحقق این مهم تونل یاد شده برای نخستین بار در کشور ساخته می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: احداث تونل مشترک تأسیسات در شورای عالی استان‌ها تدوین و در وزارت کشور تأیید شده است و در شهرها باید عملیاتی شود.

چگینی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته طی 200 سال گذشته اقدام به ساخت تونل مشترک تأسیسات کرده‌اند، عنوان کرد: این تونل در زیر زمین قرار دارد و تمام تأسیسات آب، مخابرات و فاضلاب در آن است.

این مسؤول با اشاره به اینکه کندن و مرمت زمین برای تعمیر تأسیسات هزینه‌بر است، بیان کرد: اگر یکی از تأسیسات در تونل مشترک خراب شود، دیگر نیازی به حفاری نیست و با کمترین هزینه می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: شهرک عظیمیه با 300 هکتار قابلیت اجرایی تونل مشترک تأسیسات را دارد و از نظر بیوگرافی این منطقه هم می‌توان این اقدام را انجام داد به همین دلیل باید روی این موضوع بیشتر تأمل کنیم تا عملیاتی شود.

چگینی خاطرنشان کرد: هر کدام از شهروندان قزوینی نیاز به خدمات داشته باشند زیرساخت‌های لازم با ایجاد تونل مشترک تأسیسات ایجاد شده و می‌توان به آن‌ها خدمات‌رسانی کرد.

این عضو شورا یادآور شد: اگر احداث تونل مشترک تأسیسات برای نخستین بار در قزوین ساخته شود، با تحقق این مهم کار اساسی در مجموعه مدیریت شهری انجام شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: برخی از مناطق منطقه سه شهرداری قزوین، به ویژه در زرشک اختلاف حریم وجود دارد که با پیگیری‌های لازم باید این مشکل برطرف شود.

چگینی بیان کرد: طرح تفصیلی از سال 83 ابلاغ شده و در مدت 10 سال منقضی می‌شود اما هنوز عملیاتی نشده که این ضعف است و باید اجرایی شود.

وی اضافه کرد: باید به شهرداری قزوین تکلیف شود که طرح تفصیلی و طرح جامع شهری را اجرا کند زیرا این طرح‌ها ابلاغ شده اما هنوز در شهر قزوین اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در سیما و منظر شهری قزوین ایرادهای بی‌شماری وجود دارد به عنوان نمونه در خیابان نوروزیان نباید ساختمان‌هایی با هفت طبقه وجود داشته باشد و یا در شهرک پونک دفاتر حذف شده است، در صورتی که نباید این مهم رخ می‌داد.

چگینی یادآور شد: چنین اتفاقاتی نظم سیما و منظر شهری را در قزوین بر هم زده که باید اصلاح شود زیرا در آینده منجر به بروز مشکلاتی می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: به نظر بنده باید کمیسیون ماده پنج و شهرداری برنامه‌ریزی کند تا طرح تفصیلی و طرح جامع شهری در شهر قزوین اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار