به گفته‌ مدیرکل پزشکی قانونی فارس، امسال شاهد افزایش فوت‌های ناشی از سوختگی و کاهش مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان فارس بوده‌ایم.
کد خبر: ۵۴۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 27 December 2017

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سعید غلامزاده گفت: تا پایان آبان ماه امسال تعداد 79 جسد که مرگ آنها ناشی از سوختگی تشخیص داده شد در مراکز پزشکی قانونی فارس معاینه شده است.

وی گفت: این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال 95 نشان‌دهنده 2.8 درصد افزایش مرگ ناشی از سوختگی در استان فارس است.

غلامزاده یادآور شد که سال گذشته 73 جسد که دلیل فوت آنها سوختگی بود، به مراکز پزشکی قانونی فارس ارجاع شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین گفت: از تعداد کل 79 مورد فوت‌شده ناشی از سوختگی، 38 مورد مرد و 41 مورد زن بوده‌اند.

غلامزاده خاطرنشان کرد: براساس آمار سازمان پزشکی قانونی، استان فارس در هفت ماه منتهی به پایان مهرماه امسال با تعداد 71 مورد مرگ ناشی از سوختگی، بعد از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی رتبه پنجم کشور را دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین از کاهش 36 درصدی مرگ بر اثر مسمومیت با منوکسید کربن طی هشت ماه منتهی به آذر ماه امسال در این استان خبر داد.

غلامزاده گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه، وقوع 14 مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن توسط مراکز پزشکی قانونی فارس تایید شده است.

او با بیان اینکه از کل موارد فوت بر اثر مسمومیت با منوکسید کربن در فارس، 9 نفر مرد و 5 نفر زن بوده‌اند، گفت: سال گذشته آمار کل افراد فوت شده براثر مسمومیت با منوکسید کربن در فارس 22 نفر بود.

غلامزاده خاطرنشان کرد که براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی فارس بعد از استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی در تعداد فوت‌شدگان ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن، چهارمین استان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار