استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم توجه به اشتغال به عنوان اولویت اول دولت دوازدهم گفت: رفع موانع تولید، رسالت دستگاه های اجرایی در مسیر توسعه و رشد اقتصادی و نیز تداوم فعالیت صنایع است.
کد خبر: ۵۴۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 25 December 2017

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی شهرستان مراغه، افزود: تشویق برای جلب سرمایه گذاران بخش های تولیدی و نیز جذب سرمایه های آنان برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار اقتصادی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای قانون رفع موانع تولید تصویب شده در مجلس شورای اسلامی، حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران در دستور کار دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از جمله بانک ها قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم تکریم سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت اضافه کرد: باید همانند مفاخر و مشاهیر به سرمایه گذاران و اشتغال آفرینان کشور مباهات کرد و به آنان احترام گذاشت.

وی با بیان اینکه بهره گیری از فناوری های نوین گام مهمی در جهت توسعه و رشد صنایع و واحدهای تولیدی است گفت: استفاده و بارگیری ابزارها و تکنولوژی های جد ید از جمله فضای مجازی و استارت آپ ها نقش مهمی در شکوفایی و ایجاد اشتغال در بخش های مختلف جامعه خواهد داشت.

خدابخش با اشاره به ظرفیت های طبیعی، معدنی، صنعتی و گردشگری موجود در مراغه در مسیر جذب سرمایه گذاری افزود: این شهرستان با توجه به استعدادهای مناسب در این بخش ها، از قابلیت های مناسبی برای توسعه واحدهای تولیدی در بخش پتروشیمی، صنعت و جذب گردشگر برخوردار است.

فرماندار مراغه نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد کمیته های ویژه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، گفت: هم اکنون 80 هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی در این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی و خیران بخش سلامت در حال ساخت است که این امر نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه عمرانی منطقه خواهد داشت.

ظفر محمدی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز با اجرای طرح های مکانیزه کردن انتقال آب و احداث شبکه های آبیاری، 20 درصد در مصرف آب کشاورزی در این شهرستان صرف جویی شده است.

وی ادامه داد: احداث 34 واحد سردخانه نگهداری میوه از جمله سیب در چند سال اخیر و نیز اجرای 24 واحد در دست ساخت در این شهرستان، نشان از حمایت دولت از بخش تولیدی در حوزه محصولات کشاورزی دارد.

محمدی با اشاره به رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، با برگزاری جلسات ویژه و رایزنی با دستگاه های اجرایی و بانکی، 15 واحد از رکود خارج شده، 12 واحد به چرخه تولید بازگشته و 22 واحد دیگر نیز برای بخشودگی جرائم مالیاتی معرفی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

علی جلیلی، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان آماده حمایت از بخش تولید و صنعت استان است، اضافه کرد: نمایندگان در این مجمع می توانند از ظرفیت قانون گذاری برای رفع بخش مهمی از دغدغه ها و مشکلات این بخش استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار