استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صندوق توسعه ملی از سال گذشته تاکنون از محل تسهیلات ارزی و ریالی، دو هزار و 870 میلیارد ریال اعتبار به طرحهای این استان پرداخت کرد.
کد خبر: ۵۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 28 June 2015
قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از اواخر سال گذشته، این استان برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، جزو استانهای محروم کشور قرار گرفت.

وی افزود: با این امتیاز ویژه، از سال آینده دریافت تسهیلات در بخش کشاورزی از 14 درصد سود بازپرداخت به 10 درصد و در بخش صنعت از 16 درصد سود به 12درصد کاهش می یابد.

استاندار افزود: محور تولید در کشور باید تجارت خارجی باشد و از سوی دولتمردان اعتماد بین المللی ایجاد و با حفظ منافع ملی باید روابط بین الملل کشور تقویت شود.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: تامین نشدن مواد اولیه تولیدات صنعتی و صادرات مطلوب به دیگر کشورها ناشی از تحریم های اقتصادی مشکلات فراوانی را برای بخش تولید و صنعت در کشور فراهم کرده است.

به گفته وی، برای نجات کشور از تک محصولی شدن و مشکلات رکود اقتصادی و تورم باید به سمت اقتصاد مقاومتی سوق یابیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بانک های عامل و دستگاه های حاکمیتی در رونق تولیدات و اقتصاد استان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.

به گزارش ایرنا، در این همایش صنعتگران استان، تامین نقدینگی، سرمایه در گردش، تسیهلات بانکی، مالیات و بیمه را از مهمترین مشکلات این بخش اعلام کردند.

در این آیین که همزمان با دهه صنعت و معدن برگزار شد، از هفت فعال بخش صنعت و معدن استان تجلیل شد.

هم اینک یکهزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی با ظرفیت اسمی اشتغال 24 هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار