نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با بیان اینکه دچار خود تحریمی شده‌ایم گفت: متأسفانه اراده‌ای در حل مشکلات تجاری اردبیل نیست.
کد خبر: ۵۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 28 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز پورسلیمان پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از تجار و صادرکنندگان استان اردبیل اظهار داشت: سیستم صادراتی به ویژه صادرات چمدانی ما در گمرک بیله‌سوار با رقم پایین مجوز حمل و نقل کالای همراه مسافر مشهود است، به طوری که عده‌ای در گمرک بیله‌سوار سعی می‌کنند بر دامنه این مشکلات بیفزایند.

وی با انتقاد از ادارات و دستگاه‌های دولتی به ویژه گمرک اردبیل و بیله‌سوار در حل نشدن بسیاری از موانع صادرات گفت: انتظار داریم گمرک بیله‌سوار به درجه اداره کلی ارتقا یابد و در کنار آن با پیگیری‌های که سفیر ایران در آذربایجان انجام می‌دهد، بتوانیم بخشی از مشکلات صادرات تجار ایرانی را برطرف کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با انتقاد از عدم تحرک و رایزنی‌های سفیر ایران در آذربایجان افزود: خواستار برکناری این فرد از سوی وزارت امور خارجه و انتخاب سفیری فعال و کارآمد هستیم تا بتواند در آن سوی مرز بخشی از مشکلات تجار و بازرگانان و ترانزیت کالا و مسافر را حل کند.

پورسلیمان عمده مشکل و گره را در مدیریت گمرک بیله‌سوار آن هم با عزل و نصب‌های سیاسی و برخی فشارها و تهدیدها اعلام کرد و یادآور شد: یک نوع آشفتگی را در گمرک بیله‌سوار و در مدیریت آن شاهد هستیم، به طوری که در یک بخشنامه ذلیلانه که مهلت آن نیز تمام شده است بین مدیریت پایانه و گمرک یک درگیری و اختلاف به وجود آمده که رئیس پایانه مسئولیت کار را به گردن رئیس گمرک و رئیس گمرک نیز به گردن پایانه می‌اندازد.

این مسئول تصریح کرد:‌ در این آشفته بازار فقط صادرکنندگان ما خسارت می‌بینند و روزبه‌روز بر دامنه مشکلاتشان افزوده می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ضرورت ایجاد نمایشگاه دایمی را در آذربایجان یادآور شد و ادامه داد: تاکنون 21 مورد زمین برای احداث این نمایشگاه پیشنهاد شده اما به دلیل بی‌لیاقتی سفیر ما در آذربایجان نتوانسته‌ایم حتی از ظرفیت ساختمان قدیمی سفارت استفاده کنیم.

پورسلیمان بیان کرد: ما در کمیسیون تجارت خارجی یا مشکلات را برطرف کرده یا همه آنها را به حال خود رها خواهیم کرد و برای همیشه چشممان را بر همراهی مسئولان خواهیم بست چراکه چشم‌انداز ترسیم شده برای ارتقای صادرات استان تا 105 میلیون دلار امکان‌پذیر نیست.

وی با اعلام اینکه اراده‌ای در حل مشکلات تجاری وجود ندارد، افزود: ما بیشتر از تحریم‌ها از خودتحریمی‌ها رنج می‌بریم به طوری که این خود تحریمی‌ها ادارات پدر ما را در آورده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ضرورت تعریف اجناس همراه مسافر را نظیر کیف و کفش و لباس به مانند گمرک آستارا با افزایش ظرفیت صادرات چمدانی تا 9 کیلوگرم یادآور شد و عنوان کرد: ما حتی بازارهای روسیه را نیز در گذر از بازارهای منطقه هدف‌گذاری کردیم و تاکنون با دعوت از سه رایزن کشورهای عراق،‌ تاجیکستان و روسیه سعی‌مان بر تقویت این امر است.

گفتنی است، در این جلسه اکثر تجار و بازرگانان خواستار برکناری رئیس گمرک بیله‌سوار و تعیین تکلیف مدیریت این مجموعه و همراهی بیشتر مسئولان در حل مشکلات تجار و بازرگانان شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار