رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: از زمان اجرای طرح برخورد با کشتار غیر مجاز میزان کشتار دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی ایلام افزایش چشمگیر داشته و از 20 مورد ذبح همیشگی در روز تعداد کشتار دام به بین 70 تا 80 راس در روز می رسد.
کد خبر: ۵۴۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 20 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید صیدیوسفی  اظهار کرد: چهار واحد قصابی در منطقه مهدی آباد و چهار واحد کشتار مرغ زنده در محله چالسرای شهر ایلام پلمب و پرونده آنها به محاکم قضایی ارجاع داده شده است.
 
وی افزود: این واحدهای کشتار غیرمجاز بعد از ابلاغ طرح امتناع از ذبح دام و طیور خارج از محیط کشتارگاه های مجاز، شبانه و به صورت مخفیانه اقدام به کشتار مرغ و دام کرده بودند که با محرز شدن جرم با آنها برخورد شد.
 
صیدیوسفی تاکید کرد: بعد از ابلاغ این طرح بخش عمده ای از کشتارگاه های غیرمجاز مرغ و دام در نقاط مختلف استان با تمکین به این قانون احشام و طیور خود را در کشتارگاه های مجاز ذبح می کنند.
 
وی تاکید کرد: مراکز باید کشتار دام و طیور خود را در اماکن مجاز انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی قصابی ها و مرغداری های غیرمجاز با این واحدها به شدت برخورد و پرونده آنها به محاکم قضایی ارجاع داده می شود.
 
وی گفت: از زمان اجرای این قانون میزان کشتار دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی ایلام افزایش چشمگیر داشته و از 20 مورد ذبح همیشگی در روز تعداد کشتار دام به بین 70 تا 80 راس در روز می رسد.
 
صیدیوسیفی یادآور شد: ذبح مرغ و احشام سبک و سنگین در کشتارگاه های مجاز و با حضور ناظران فنی، بهداشتی و شرعی عاملی مطمئن برای جلوگیری از عرضه لاشه بیمار به مصرف کنندگان است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار