رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:
تابناک: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید اختلاف میان جامعه اصولگرایی، نفوذ در شورای تایید صلاحیت‌ها و ضربه و خدشه به ولایت فقیه از سیاست‌ها و اولویت‌های بیگانگان برای سال جاری است.
کد خبر: ۵۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 28 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام احمد سالک شامگاه شنبه در مراسم گرامی‌داشت شهدای رمضان و شهدای 7 تیر که در خیمه گلستان شهدا اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از صدر اسلام تا به امروز مبلغان، علما و روحانیت عظیم‌الشان در تداوم هدایت‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (س) نقش بسیار اساسی و مهمی را در چند جهت داشته‌اند.

* نخستین نقش روحانیت، تعمیق معارف دینی در جامعه اسلامی

وی بیان کرد: نخستین جهت، دعوت مردم به تعمیق معارف دین بر اساس آیات و روایات و در حقیقت دعوت و سوق دادن مردم به سوی بندگی و عبودیت بود، روحانیت مردم را به سوی بندگی خالص خدا و جدا شدن از ابرقدرت‌های شرق و غرب عالم دعوت می‌کردند که این رسالتی بزرگ است.

سالک ادامه داد: روحانیت و عالمان دینی در مقابل این رسالت و برای تحقق آن چه بسیار سختی‌ها و مشکلاتی را از سوی حاکمان زورگوی عالم تحمل کردند، در این راه شهدای بزرگی از روحانیت از صدر اسلام تا کنون تقدیم اسلام شده است.

وی با بیان اینکه در جوار شهدای بزرگی از روحانیت چون آیت‌الله شمس‌آبادی، آیت‌الله اشرفی اصفهانی و شهید میثمی قرار داریم، گفت: بدون شک نقش اساسی این عالمان بزرگ و بلند مرتبه در جامعه انسانی و بشری غیر قابل انکار است.

* جمهوری اسلامی کلید قدرت تحقق احکام جامعه اسلامی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دومین نقش اساسی روحانیت، عرصه حفظ و صیانت از جامعه اسلامی با تکیه بر قدرت‌های الهی است که روحانیت به خوبی نقش خود را در این زمینه ایفا کرده است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی کلید قدرت تحقق احکام جامعه اسلامی است و این مهم مدیون نقش بی‌نظیر افرادی چون امام راحل است، نقش‌آفرینی روحانیت برای کسب کلید‌های قدرت در جهت تحقق احکام و شریعت اسلام، ارتباطات اسلامی و حفظ بیت‌المال مسلمین و دستاوردهای انقلاب به خوبی مشهود و مشخص است.

سالک افزود: اکنون در تداوم این راه نقش اساسی روحانیت با هدایت و رهبری حکیمانه، عادلانه و فرزانه و باتقوای امام خامنه‌ای مبرهن است، صیانت از مردم، مملکت و مرزهای کشور برای تحقق حکومت اسلامی رسالتی است که با محوریت روحانیت و در راس آن رهبر معظم انقلاب میسر می‌شود.

وی عنوان کرد: به خدا قسم در جهان شخصیتی با عظمت‌تر، بزرگ‌تر، فقیه‌تر، شجاع‌تر و عارف‌تر از رهبر معظم انقلاب سراغ ندارم، مدیریت، اقتدار و عظمت این بزرگ‌مرد را در 6 رمضان و سخنرانی فوق‌العاده معظم‌له در تبیین اقتصاد مقاومتی و هسته‌ای همگان شاهد بودیم.

* حادثه 7تیر سند مظلومیت جمهوری اسلامی ایران است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: شهید بهشتی از جمله شخصیت‌هایی بود که در راه تعمیق معارف دینی به جد و صادقانه فعالیت کرد، شهید بهشتی مظلومانه زیست و مظلومانه به شهادت رسید.

وی به نامه امام راحل پیرامون شهادت شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: حقیقتا شهید بهشتی ملتی برای امت بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حادثه 7 تیر سند مظلومیت جمهوری اسلامی ایران است.

* نقش سوم روحانیت در ارتقا فهم سیاسی و بصیرت است

سالک اذعان کرد: ویژگی سوم که روحانیت در پیشتازی آن حرکت قرار دارد، تلاش روحانیت برای مبانی فقه آل محمد (ص)، ارتقای فهم سیاسی توام با بصیرت و پرهیز از سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری است.

وی بیان کرد: شهید بهشتی مصداق بارز حرکت در مسیر هدایت انبیا با این سه خصوصیت یاد شده بود، یعنی جامعه را به تعمیق معارف دینی سوق می‌داد، برای حفظ و صیانت کشور به دفاع از جمهوری اسلامی می‌پرداخت و برای ارتقا فهم سیاسی حزب جمهوری اسلامی را تشکیل داد.

* مَثل امام و رهبری، مَثل خانه خدا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمع کثیر و تاثیرگذار پیشگامان انقلاب اسلامی که در اصفهان بودند در سال 1328 در لباس سربازی در پادگان‌ها با شهید بهشتی جلساتی را برپا می‌کردند و از محضر او استفاده می‌بردند.

سالک ضمن تاکید بر اینکه شهید بهشتی در افزایش ایمان و صبر مردم نقشی بسزایی داشت، تصریح کرد: شهید بهشتی شخصیتی فقیه، جهان‌دیده و دارای قدرت فوق‌العاده مدیریت بود، خدا از بهشتی به بهترین نحو ممکن در مقابل همه تهمت‌ها و افتراهایی که به او می‌زدند، دفاع کرد.

وی با بیان خاطره‌ای پیرامون ترور شخصیتی آن شهید بزرگوار و تهمت‌هایی که به او در جامعه از سوی منافقین نشر پیدا می‌کرد، گفت: شهید بهشتی بارها با این تهمت‌ها مواجه می‌شد و با توجه به عظمت روحیه‌اش، با صلابت گذشت می‌کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: گروهک منافقین تا به امروز مسئولیت شهادت 72 یار امام در در واقعه 7 تیر را نپذیرفته چرا که آنها از فشار حقوقی مجامع حقوقی و بشری نگران هستند، بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده، منافقین شهید بهشتی را محور اصلی اهداف خصمانه خود قرار داده بودند.

* پایکوبی رسانه‌های بیگانه نشان از بغض دشمن از شهید بهشتی بود

وی بیان کرد: زمانی که شهید بهشتی توسط گروهک کوردل منافقین به شهادت رسید، رسانه‌های بیگانه بیش از نیم ساعت پایکوبی و شادمانی می‌کردند و این نشان از شعف درونی آنان از این واقعه جانگداز بود.

سالک یادآور شد: امروز حربه منافقین ترور شخصیت بزرگان اسلام و نظام است، سیاست دشمنان و غربیان از سال‌های گذشته تا کنون این بود که روحانیت، رهبری و مراجع دینی را از پیش چشم ملت ایران بیندازند و بی‌اعتبار کنند، اما زهی خیال باطل که ملت ایران هوشیار است.

وی افزود: برگزاری چنین جلساتی همچون گرامیداشت شهدای 7 تیر تیری به قلب شیطان بزرگ است و نشان از شکست دشمن در این عرصه دارد.

عضو جامعه روحانیت مبار‌ز در پایان اضافه کرد: امسال چالش‌های سنگینی در پیش‌رو داریم، تشدید اختلاف میان جامعه اصولگرایی، نفوذ در شورای تایید صلاحیت‌ها و ضربه و خدشه به ولایت فقیه از سیاست‌ها و اولویت‌های بیگانگان است.

گفتنی است که در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای پنج رمضان اصفهان، شهدای قوه قضائیه و شهدای 7 تیر تجلیل به عمل آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار