صبح امروز جمعی از مردم ساکن در شهرک اسلامیه شهرستان مهران روشی قانونی ومنطقی را برای پیشگیری از تضییع حوققشان توسط دستگاههای دولتی را در پیش گرفتند. این مردم عمدتا کشاورز ودامدار ،مرزداران دیروز و زحمت کشان امروز آمده اند تا به مسئولین بگویند ،لطفا زمینهای ما را تصاحب نکنید!
کد خبر: ۵۴۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 19 December 2017
این روزها تجمعات زیادی را در جای جای ایران شاهدیم ،هدف تجمعات تاکنون اینگونه بوده که دولت حقشان را از سوء استفاده گران بگیرد ،برخی مالباخته اند ،برخی حقوق نگرفته وبرخی نیز از سازمانها وشرکت ها مطالبه اشان رامی خواهند ،اما مردم شهرک اسلامیه در شهرستان مهران  ،امروز در مقابل فرمانداری مهران جمع شده اند و می خواهند که دولتی ها حقشان را نخورند .
 
به گزارش تابناک ایلام ،صبح امروز جمعی از مردم ساکن در شهرک اسلامیه شهرستان مهران، شیوه ای قانونی ومنطقی را برای پیشگیری از تضییع حوققشان توسط دستگاههای دولتی در پیش گرفتند. این مردم عمدتا کشاورز ودامدار ،مرزداران دیروز و زحمت کشان امروز،آمده اند تا به مسئولین بگویند ،لطفا زمینهای ما را تصاحب نکنید!
 
کشاورزان ودامدارانی که از سالها قبل از انقلاب بر اراضی وچراگاههایی تملک قانونی داشته ،احیاء نموده اند،بنجاق در دست دارند ،سابقه تصرف دارند ، بصورت ابا واجدادی مالک آن  شده اند ،برای اینکه دشمن بعثی نتواند بر ملک پدریشان حاکم شود خونهای بسیار داده اند ،اما امروز عده ای براحتی  می خواهند با رانت ورابطه املاکشان را تصاحب کنند.
 
تجمع کنندگان معتقدند با وجود سابقه تصرف ومدارک قانونی که دردست دارند بر اراضی طرح جاوید تصرف مالکانه داشته ،اینکه عده ای تازه به دوران رسیده وسرد وگرم روزگار نچشیده ،زخم جنگ ندیده  ،از طریق رابطه و بواسطه قرابت فامیلی با فلان نماینده ،براین اراضی ادعای مالکیت کنند ،نا با منطق جور است ونه با قانون .بنابراین لازم است فرمانداری مهران بعنوان نماینده اجرایی دولت در  مقابل این  حق کشی محرز کوتاه نیاید.
 
مگر می شود مردم به نماینده ای رای بدهند تا بعنوان وکیل آنها در مجلس و در محافل مختلف از حقوقشان دفاع کند ،مشکلاتشان را فریاد بزند ،اما این روزها  نه تنها فریادرس آنها نباشد ،بلکه بلای جان آنها شده و نزدیکان ودرا ودسته اشان ،دندان طمع را برای تصاحب املاک اجدادیشان تیز نمایند ؟!این اقدام با کدام ساز وکار قانونی وعرفی همخوانی دارد؟
 
 به هرحال قانون می گوید که سابقه تصرف و احیاء این املاک  می تواند ادعای مالکیت را به اثبات برساند، این دامداران که نمی خواهند اراضی را بر دوش گرفته واز مهران خارج کنند ،اینان می خواهند کسی نتواند با رانت ورابطه بر حقوقشان دست یازد ،می خواهند در این نقطه صفر مرزی از قِبل این املاک، هم برای خانواده های شان نانی در آورده و هم مرزداری کنند. نمی خواهند مجبور شوند تا مال ومنالشان را بردوش گرفته ،آواره حاشیه شهرها شده ،مرز ها را خالی از سکنه نموده و بار گرانی رابر خود وکشورشان تحمیل کنند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
درود بر شما ....ان قدر داد بکشید تا مردم دنیا به کمک شما بیاند .از این مسئولین بخاری بر نمی خیزد .......................مردم دنیا ر به کمک بطلبید .......... اینها ما رخوردند افعی شدند ..............حاضر نیستند که قدمی عقب بنشینند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار