مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی فیاض‌بخش مشهد گفت: 80 درصد از بودجه موسسه فیاض‌بخش توسط خیرین تامین و مابقی نیز توسط دولت برای این آسایشگاه در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴ 28 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ستاد خبری سفره‌های همدلی، یوسف کامیار در ارتباط با تاریخچه آسایشگاه فیاض‌بخش اظهار کرد: در سال 1338 به وسیله دکتر بهادری، ارسطوپور و خدیوی نخستین انجمن معلولان شهر مشهد شکل گرفت و با پیوستن عبدالله هنری که خود نیز معلول بود طرح احداث آسایشگاه ارائه شد و در نهایت آسایشگاه فیاض بخش در سال 1350 به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در حال حاضر هشت کمیته بر اساس جهت‌دهی‌ها و هدایت‌های هیئت مدیره و حمایت‌های خیران در راه تامین اقدامات حیاتی برای 500 نفر از مددجویان مقیم در آسایشگاه تلاش می‌کنند.

کامیار در ارتباط با آموزش به معلولان نیز گفت: آموزش یکی از محورهای اساسی توانبخشی است و امروز برخی از معلولان فیاض بخش در المپیادها و مسابقات دانش‌آموزی استان مقام‌هایی را احراز کرده‌اند و همچنین در حال حاضر مهدکودک، پیش‌دبستانی و خوابگاه ویژه دانش‌آموزان پسر احداث و تجهیز شده است.

مدیرعامل موسسه خیریه توان‌بخشی فیاض‌بخش تصریح کرد: در بحث بهداشت نیز حفظ و فراهم ساختن امکانات درمانی برای همه مجموعه‌های زیستی واجد اولویت جزء پیش‌زمینه‌های بنیادی است و بر همین اساس واحده‌های خدمات پرستاری، واحد توانبخشی، واحد بهداشت و کلینیک تخصصی دندانپزشکی در این محل شکل گرفته است.

کامیار در ارتباط با کمک‌های دولتی به این مجموعه گفت: امروز 80 درصد از بودجه موسسه فیاض‌بخش توسط خیران تامین می‌شود و 20 درصد مابقی نیز توسط دولت برای آسایشگاه فیاض‌بخش در نظر گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار