نشریه ' جنت سرا ' در آخرین شماره خود مطلبی با عنوان ' پتروشیمی اردبیل در پیچ و خم 10 سال گذشته در جا می زند ' درج کرده است .
کد خبر: ۵۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 27 June 2015
'استاندار اردبیل در مصاحبه اخیر خود در بحث پتروشیمی اردبیل صادقانه حرف هایی را برزبان آورده است که به نظر می رسد به این زودی ها این مسئله حل شدنی نباشد.

دکتر خدابخش دراین مورد شعار نمی دهد و با بیان گوشه ای بسیار کوچک از اتفاقات این پروژه می گوید : پتروشیمی مشکلات بسیاری دارد و بنده بیش از 100ساعت برای حل آن وقت گذاشتم و روزی نیست که با مدیرعامل پتروشیمی تلفنی صحبت نکنم . دراین جلسات مسائلی مطرح و قرار می شود مشکل حل شود اما بعد حل نمی شود . باید گفت مشکلات پتروشیمی چند وجهی است و بنده می توانم یک زمانی در جمع خبرنگاران مشکلات تک تک واحدهای تولیدی و موانع توسعه استان را بگویم. مشکلات این پروژه در دست بررسی است و زمانی که به نتیجه نهایی برسیم رسانه ها را در جریان خواهیم گذاشت.

این هم از آن جمله سوژه های روز و مطرح استان است که برای یک پروژه از سال 85 این مردم را در انتظار گذاشته اند وهمه اش برای تحقق آن به مردم وعده سرخرمن داده اند.

از زمان مطرح شدن پروژه در سال 85 حاشیه در اطراف پروژه ، بیشتر و بیشتر بوده و حتی کلنگ زنی آن با میل و رغبت کامل مسئولین آن زمان صورت نپذیرفت و به نوعی تحت فشار برای شروع به کار آن رضایت داده شد. از آن زمان تاکنون در این مورد نیز فقط حرف زده شده و شروع و اتمام آن به تاریخ های مختلف حواله داده شده است. زمانی تامین خوراک آن در رسانه ها مطرح می شد و جمعی مدعی می شدند که بسیج شده اند تا مشکل تامین خوراک آن را حل کنند، زمانی بحث تامین نیازهای ارزی و تشکیل کنسرسیوم بانکی به سوژه تبدیل می شد، چه مصاحبه هایی که انجام نمی شد و چه حرف هایی که نمی زدند و چه وعده هایی که داده نمی شد و هر کس تلاش می کرد خود را ناجی این پروژه قلمداد نماید.

اما استاندار در یک یا دو جمله با صداقت تمام تیر خلاص را رها کرد و گفت که مشکلات چند وجهی این پروژه مشکل ساز شده است. همانطوریکه گفته شد با توجه به این امر، انتظار داشتن به اینکه این پروژه از حالت مرگ نجات پیدا بکند و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و رفع مشکلات فعال شود و امیدها را در ارتباط با رفع بیکاری مستقیم و غیرمستقیم منطقه بارور بکندکاری بیهوده و عبث به نظر می رسد.

آیا زمان آن نرسیده است که بعداز نزدیک به 10 سال از زمان مطرح شدن جدی احداث این پروژه در اردبیل صادقانه مردم را در جریان مشکلات آن بگذارندواگر این کار شدنی نیست بی پرده با مردم سخن گویند و پرونده این پروژه را بسته شده اعلام کنند.

استاندار اردبیل پیگیری این پروژه را توسط مسئولین استان مورد تاکید قرار داده و این کار را جزء برنامه های روزانه خود قلمداد نموده است. با این همه کار ، تلاش و دوندگی و ادعاهایی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می کنند و بعداز گذشت ده سال پیشرفتی در امر پروژه حاصل نمی شود این کار چه پیامی می تواند داشته باشد؟

بدون شک اگر از مردم پرسیده شود که چرا پتروشیمی اردبیل در پیچ و خم 10 سال گذشته همچنان در نقطه آغاز درجا می زند چه جوابی می دهند؟ آنقدر در رسانه ها ، فضای مجازی و محافل و مجالس و مراسم از پتروشیمی سخن به میان آمده است که کم کم مردم به سرنوشت آن بی تفاوت می شوند و بحاست که واقعیت های موجود برسر راه آن به اطلاع مردم رسانده شود'.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار