در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: انتخاب قزوین به عنوان پایتخت کتاب کشور، در ترویج فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار است.
کد خبر: ۵۳۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تبریک هفته وحدت، به ضرورت تلاش برای انتخاب قزوین به عنوان پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و اظهار داشت: طرح پایتختی کتاب قزوین بسیار خوب بوده و حداقل حُسن آن، تشویق و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی ادامه داد: با مختصر جست‌وجو در فضای مجازی به نظر می‌رسد استان‌های بوشهر، شیراز، اهواز و نیشابور از قزوین جلوتر بودند و موفق عمل کردند، کاش بررسی‌های لازم صورت می‌گرفت و گفته می‌شد که این شهرها چه اقداماتی انجام داده‌اند که به عنوان پایتخت کتاب مطرح هستند؛ مسؤولان استان می‌توانستند با بومی‌سازی و به‌روز کردن این برنامه‌ها آن‌ها را در قزوین اجرایی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اصل موضوع طرح تهیه شده برای دست‌یابی قزوین به این هدف مناسب است و در گام بعدی، برنامه‌ها و راهکارهای رسیدن به قله مطرح می‌شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حق‌شناس تصریح کرد: طرحی که ارائه می‌شود باید جدید، مشارکت جویانه، مؤثر باشد و از ظرفیت تشکل‌های مردمی، صنایع، مراکز آموزشی و ورزشی استفاده کند و آن‌ها را پای کار آورد.

این مسؤول اضافه کرد: طرح یاد شده در راستای ارتقا فرهنگ عمومی و در کل برای مجموعه مدیریت شهری مفید است و تلاش‌ها برای افزایش سرانه مطالعه کتاب را بالا می‌برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار