در هشت ماهه امسال 28 ميليارد دلار صادرات محصولات غيرنفتي کشور انجام شده است.
کد خبر: ۵۳۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷ 02 December 2017
معاون امور صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه يزد استان شاخص در بخش صنعت در کشور است، افزود: در هشت ماهه امسال 28 ميليارد دلار صادرات محصولات غيرنفتي کشور انجام شده است. 
به گزارش «تابناک یزد»محسن صالحي نيا در مراسم بزرگداشت روز ملي صادرات و تجليل از صادر کنندگان برگزيده سال 1396 استان يزد با اشاره به اينکه استان يزد به‌عنوان يکي از استان‌هاي شاخص در بخش صنعت در کشور شناخته شده است، اظهار داشت: استان يزد هميشه نقش ارزنده‌اي در حوزه صادرات غيرنفتي ايفا کرده است.
معاون امور صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در 8 ماهه امسال حدود 28 ميليارد دلار جمع صادرات محصولات غير نفتي به وزن حجمي 87 ميليون تن بوده که به لحاظ ارزشي 15 و به لحاظ حجمي 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 با کاهش روبه رو بوده است.
وي با بيان اينکه بخش اعظمي از واردات مربوط به کالاهاي واسطه‌اي، مواد اوليه و ماشين آلات صنعتي است، گفت: به اين صورت که در 8 ماهه امسال، 32 ميليارد دلار به ميزان 23.5 ميليون تن ارزش واردات بوده است.
صالحي نيا با اشاره به اينکه در سه محور بايد از صادرات حمايت کنيم، تصريح کرد: "گسترش و حمايت از توليد رقابتي و صادرات گرا "، "کاهش هزينه‌هاي مربوط به واحدهاي صادرات گرا " و " سياست‌هاي ديپلماسي کشور در مواردي چون تأمين اعتبار خريدار و فروشنده، توافق‌نامه‌هاي تجاري دو جانبه به منظور حمايت از کالاهاي صادراتي و باز شدن مسير دريافت و پرداخت بين بانک‌هاي داخل و خارج کشور " سه محور اصلي هستند.
معاون امور صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: طبق دستورالعملي که صادر شده است سازمان‌هاي صنعت معدن تجارت استان‌ها نبايد از واحدهاي توليدي داراي مشکل عبور نمايند و بايد تا حد ممکن مشکلات آن‌ها رفع گردد.
وي با اشاره به اينکه در سال جاري در خصوص 3200 رديف تعرفه کالا در جهت حمايت از توليد داخلي، واردات آن‌ها با ارز مبادله‌اي ممنوع شده است، گفت: پايش واردات و مديريت آن مي‌تواند کمک بسيار خوبي به توليد و صادرات نمايد.
صالحي نيا اظهار داشت: حتي به منظور حمايت بيشتر براي بعضي از تعرفه‌ها، محدوديت‌هاي موقت و زماني تعيين شده است تا نسبت به اينکه در هر برهه زماني به توليد و صادرات آسيب مي‌رسانند يا نه، واردات آن‌ها ممنوع و يا آزاد شود.
معاون امور صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت در پايان، تأکيد کرد: يکي از مواردي که هنوز چارچوب مطلوب و مشخصي ندارد نوسازي و بازسازي و استفاده از تکنولوژي در واحدهاي توليدي است که مي‌تواند در انجام روند کار آن‌ها سهولت ايجاد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار