حجت‌الاسلام مصدق:
تابناک: معاون قضایی وحقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت:با توجه به بررسی‌های نهایی صورت گرفته وآمار مقایسه‌ای سال ۹۲ نسبت به سال۹۱ جرم ضرب و شتم در بین نیروهای مسلح با کاهش ۴ درصدی روبرو بوده است.
کد خبر: ۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ 21 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمد مصدق پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح که در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن به ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم اهداف و اهمیت انقلاب اسلامی آنطور که باید برای جوانان تبیین نشده است.

وی تبیین اهداف شکل‌گیری انقلاب برای جوانان را ضروری دانست و افزود: در این راستا تمام نهادهای مسئول باید توان خود را برای فرهنگسازی در این زمینه و به ویژه برای نسل جوان بکارگیرند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به گذشت ۱۶ سال از برنامه‌ریزی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح کشور بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای پیشگیری از وقوع جرم از سال ۸۶ تاکنون آغار بکارکرده و سه برنامه ۵ ساله را در استان‌های سراسر کشور پیاده کرده است.

وی برگزاری همایش‌های استانی را یکی از برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح دانست و بیان داشت: در سال جاری پیشگیری از وقوع جرم ضرب و شتم در بین نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مصدق با بیان اینکه بررسی دلایل ضرب و شتم در بین نظامیان و هم‌چنین بین شهروندان و نظامیان در دستور کار قرار دارد، افزود: با توجه به بررسی‌های نهایی صورت گرفته و آمار مقایسه‌ای سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ جرم ضرب و شتم نه تنها در بین نیروهای مسلح افزایش نیافته بلکه با کاهش ۴ درصدی نیز روبرو بوده است.

افزایش آمار ضرب و شتم در جامعه

وی اظهار داشت: این در حالی است که در سطح جامعه ضرب و شتم در آمار مقایسه‌ای سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ با افزایش روبرو بوده است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه چنانچه توسط رسانه‌ها بررسی میدانی در راستای بالاترین میزان جرم در جامعه صورت گیرد عموم مردم بر این باروند که جرایمی همچون جرایم مالی، کلاهبرداری و غیره را دارای بیشترین آمار می‌دانند، بیان داشت: این در حالی است که آمار بیانگر افزایش جرم ضرب و شتم در جامعه است و مسئولان باید از این امر تبعیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح از سالم‌ترین نیروهای کشور هستند، ادامه داد: ارتکاب جرم در نیروهای مسلح بسیار کم و قابل مقایسه با جامعه نیست.

حجت‌الاسلام مصدق با بیان اینکه نیروی انتظامی در بین نیروهای مسلح کشور از آنجایی که ارتباط بیشتری با بدنه مردمی دارند می‌تواند مورد آسیب جدی‌تری به ویژه در زمینه ضرب و شتم قرار داشته باشند، اظهار داشت: از این رو تقویت باور و اعتقادات سربازان، احساسات و عواطف آنها و خواسته و اراده و تصمیم آنها بر اساس ارزش‌های دینی می‌تواند تاثیر بسزایی در بروز رفتارهایشان داشته باشد.

وی افزایش ضریب هوش اخلاقی در بین افراد را زمینه ساز کاهش خشونت و رفتارهای نابهنجار در آنها عنوان کرد و بیان داشت: از این رو لازم است ارزش‌هایی مانند همدلی، خویشتنداری، مهربانی، بردباری، انصاف و احترام به حقوق دیگران در رفتار عموم مردم جامعه و به ویژه نیروهای مسلح تقویت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :