سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند از افتتاح بیش از ۲۱ میلیارد تومان طرح کشاورزی درنهاوند خبر داد.
کد خبر: ۵۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 24 June 2015
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: ۱۰ طرح به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تسنیم، احمد باقری اظهار داشت: با افتتاح این طرح‌ها که به ارزش بیش از 21 میلیارد تومان از محل آورده بخش خصوصی و کمک‌های بلاعوض دولت در نهاوند انجام گرفت برای 55 نفر در این بخش اشتغال مستقیم ایجاد شد.

وی گفت: این طرح‌ها که شامل دو طرح شیلاتی و 8 طرح آبیاری تحت‌فشار به مساحت 220 هکتار در روستاهای بخش مرکزی و بخش خزل است برای بهره‌برداری از طرح‌های آبیاری بارانی بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که 85 درصد آن به‌صورت بلاعوض توسط دولت پرداخته شد و 15 در صد مابقی نیز توسط کشاورزان تأمین‌شده است.

باقری افزود: کشاورزان نهاوندی در زمینه تبدیل آبیاری سنتی زمین‌های خود به آبیاری تحت‌فشار یکی از شهرستان‌های پیشرو در سطح استان می‌باشند به‌طوری‌که تاکنون 19 هزار هکتار زمین دارای قابلیت آبیاری تحت‌فشار هفت و هزار و 500 هکتار آن به آبیاری بارانی و قطره‌ای تبدیل‌شده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی استفاده از کشت‌های کم آب‌بر تغییر الگوی کشت است که چند سالی است که کشاورزان نهاوندی در سال‌های اخیر استفاده خوبی از این راهکارها کرده‌اند.

باقری تصریح کرد: پیش‌بینی ما از تولید گندم این است که امسال از میزان تولید 45 هزار تنی گندم بیش از 35 هزار تن گندم مازاد آن از کشاورزان نهاوندی باقیمت مصوب هر کیلو هزار و 155 تومان در 6 مرکز جمع‌آوری و خریداری شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال به دلایل بارش‌های خوب جوی در فصل بهار و آب‌وهوای مناسب با زمین‌های حاصلخیز محصولاتی مانند کلزا، چغندرقند، آفتابگردان، گندم و ذرت باکیفیت خوبی برداشت شود.

وی بیان کرد: بیش از 70 هزار هکتار اراضی دیم و آبی در شهرستان نهاوند موجود است که 50 هزار هکتار آنها زیر کشت باغات میوه مثمر و غیر مثمر و زراعت انواع محصولات کشاورزی هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار