حاشیه های یک نشست
استاندار گفت: پیمانکاران ما در استان ابتدا جاده را می‌سازند و آسفالت می‌کند و دست آخر ابنیه و پل‌ها را می‌سازند.
کد خبر: ۵۱۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 06 November 2017
در نشست بررسی مشکلات شهرستان دنا که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد عمده برنامه ها در سه محور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این نشست به بررسی برخی مشکلات پروژه های شهرستان دنا پرداخته شد تا از برخی اقدامات عجیب در این استان پرده برداری شود.

در این نشست مقرر شد در راستای اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت به دلیل موانعی که وجود دارد و مخالفت‌هایی که می‌شود اعضای شورای شهر سی‌سخت برای پی بردن به مزایای پروژه فاضلاب از سوی آب و فاضلاب شهری یاسوج توری جهت بازدید از یکی از پروژه‌های فاضلاب شهری کشور گذاشته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید هماهنگی لازم انجام شود که تا 30 آبان ماه این سفر انجام شود و نتیجه آن مشخص گردد.

در ادامه یکی دیگر از پروژه‌های مهم سه گانه شهرستان دنا مربوط به جاده یاسوج به سی‌سخت بود که مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارشی در خصوص این جاده و وضعیت آن ارائه کرد.

علی‌مردانی از مشکلاتی که برای ساخت این جاده با منابع طبیعی و محیط زیست دارند خبر داد و گفت: این طرح استانی است که در سال 89 تصویب شده است و متاسفانه پیوست زیست محیطی در آن دیده نشده است.

بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی استان هم در این نشست با انتقاد از بلایی که پیمانکاران بر سر درختان در جاده یاسوج به سی‌سخت آورده‌اند سخن به میان آورد و گفت: در این جاده تمامی خاک‌ها و سنگ‌ها را روی درختان می‌ریزند و فاجعه زیست محیطی به بار می‌آورند.

اما مهم‌ترین قسمت این نشست مربوط به سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود که برای اولین با در استان مطرح می‌شد.

وی گفت: پیمانکاران ما در استان ابتدا جاده را می‌سازند و آسفالت می‌کند و دست آخر ابنیه و پل‌ها را می‌سازند.

علی‌محمد احمدی در ادامه افزود: همین کار باعث می‌شود که صدای مردم در بیاید و بگویند چگونه است که جاده‌ای ساخته شده و چندین سال است که نتوانسته‌اند پل جاده را تکمیل کنند و این گونه اعتمادها سلب می‌شود.

همچنین یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرستان دنا که مورد بررسی قرار گرفت مربوط به پمپاژ روستای بنه‌زرد بود که این طرح نیز با محیط زیست مشکل داشت.

در همین خصوص مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: عیب استان ما این است که ابتدا کاری را انجام می‌دهند و پروژه‌ای ساخته می‌شود و دست آخر به دنبال مجوزهای آن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار