استاندار یزد با اشاره به سوابق محمود زمانی قمی استاندار جدید یزد گفت: بذدون شک مسئولیت وی در استان صنعتی مرکزی به وی در اداره استان یزد کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۵۱۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 31 October 2017
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی  در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته پژوهش در استان یزد با اشاره به انتخاب محمود زمانی قمی به‌عنوان استاندار جدید یزد گفت: زمانی قمی از چهره‌های برجسته در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور بوده و مسئولیت‌های متعددی را در این سال‌ها بر عهده داشته است که این می‌تواند به وی برای هدایت هر چه‌بهتر استان یزد کمک کند.

وی افزود: با توجه به اینکه استاندار جدید یزد پیش‌ازاین در استان صنعتی مرکزی خدمت کرده است تا حد زیادی با صنعت و مشکلات آن آشناست که این موضوع می‌تواند به وی برای حل مشکلات استان کمک کند زیرا در این زمینه آگاهی‌های لازم را دارد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به‌ضرورت برگزاری برنامه‌های منسجم هفته پژوهش و فناوری در این استان اظهار داشت: هفته پژوهش را باید به‌عنوان خلق فرصت تلقی کرد و این هفته شالوده‌ای برای خلق فرصت‌های زیادی در کشور است و باید از این فرصت حداکثر استفاده را برد.

این مقام مسئول بابیان اینکه باید از هفته پژوهش و فناوری نهایت استفاده را برای پایه‌گذاری چارچوب‌های پیشرفت و توسعه در استان و کشور را فراهم کرد گفت: اگر بتوان در کمیته‌های تخصصی این هفته از افراد خلاق‌تری استفاده کرد و خلاقیت و فکر آن‌ها را به کار گرفت می‌توان دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد بود که بدون شک هدف از برگزاری هفته پژوهش و فناوری نیز جامه عمل پوشاندن به همین موضوع است.

میرمحمدی تأکید کرد: باید هفته پژوهش یک تجلی خوبی در تأثیرگذاری در استان داشته باشد و دستاوردهای علمی و پژوهشی را بتوانیم به همگان معرفی کنیم. شاخصه‌های مشخصی برای انتخاب پژوهشگران برتر وجود دارد که باد به‌دقت موردتوجه داوران و مسئولین قرار گیرد تا پژوهشگران واقعی و برجسته موردتقدیر قرار گیرند.

وی تصریح کرد: طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان نخبه یکی از اقدامات بسیار مؤثری است که می‌تواند درروند توسعه و پیشرفت استان تحولی مهم ایجاد کرده و نخبگان دانشگاهی را به اجرای و دنبال سازی طرح‌های پژوهشی و علمی مؤثر کمک کند.

استاندار یزد بابیان اینکه مسیر پیشرفت از راه نیروی انسانی می‌گذرد اذعان کرد: می‌توان با حمایت از این نیروها به توسعه استان و کشور کمک کرد. بدون شک برگزاری برنامه‌هایی چون هفته پژوهش در استان‌ها و در سطح ملی می‌تواند گامی اساسی در کمک به رشد پژوهش و فناوری در کشور به‌عنوان پایه پیشرفت و توسعه در کشور باشد.

این مقام مسئول در پایان از مسئولین برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در این استان خواست تا با تشکیل کمیته‌های تخصصی این هفته هر چه سریع‌تر خود را برای این رویداد مهم آماده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار