رئیس کمیته طب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس کمیته طب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: اختلالات بیماری روانی افسردگی در بلوغ نوجوانی شایع است.
کد خبر: ۵۱۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 30 October 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مسعود نیک‌فرجام با اشاره به اینکه بلوغ نوجوانی از سن 12 سالگی در افراد آغاز می‌شود، اظهار کرد: در این بحران تغییرات جنسی و جسمی در نوجوان بروز می‌کند.

وی افزود: بحران روحی شامل افسردگی و اضطراب، بحران اجتماعی شامل رفتاری برای ابراز وجود و بحران روانی مانند کج‌خلقی در این زمان صورت می‌گیرد.

این روانپزشک با بیان اینکه اختلالات بیماری روانی افسردگی در بلوغ نوجوانی شایع است، ادامه داد: پرخاشگری، گوشه‌گیری، کج‌خلقی، ایراد‌گیری، بی‌بند و باری، اعتیاد به سیگار و مواد مخدر، افت تحصیلی و ترس حضور در جامعه از جمله این اختلالات روانی است.

نیک‌فرجام اضافه کرد: در دوران بلوغ، نوجوان از والدین فاصله می‌گیرد و به سمت دوستان روی می‌آورد و به دنبال استقلال‌طلبی و تثبیت جایگاه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در دوران بلوغ احساسات بر عقل غلبه می‌کند و قدرت قضاوت از دست می‌رود، گفت: والدین نباید به دنبال تحقیر و مقایسه نوجوان باشند و برای گذر از این بحران باید در کنار فرزند خود به آرامی حرکت کنند.

رئیس کمیته طب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: نوجوان را نباید با گفتار خسته و رازش را در بین دیگران افشا کرد بلکه باید به صورت غیرمستقیم و در کمال آرامش رفتار بد گوشزد شود.

نیک‌فرجام اضافه کرد: والدین باید به دوران طلایی رشد کودک خود که از دوران تولد تا نوجوانی است توجه خاصی داشته باشند، چون 80 درصد رفتار فرد در این دوره شکل می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار