چند ماه پیش بود که روزنامه شرق گزارش مفصلی از تخلفات دارویی در وزارت بهداشت منتشر کردند اما ظاهرا موضوع دارو چنان مهم و جزو خطوط قرمز وزارت است که حتی خود وزیر هم جرات نزدیک شدن به موضوع را ندارد چه برسد به برخورد.
کد خبر: ۵۱۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 30 October 2017
چند ماه پیش بود که روزنامه شرق گزارش مفصلی از تخلفات دارویی در وزارت بهداشت منتشر کردند اما ظاهرا موضوع دارو چنان مهم و جزو خطوط قرمز وزارت است که حتی خود وزیر هم جرات نزدیک شدن به موضوع را ندارد چه برسد به برخورد.
 
دکتر هاشمی وزیر بهداشت یک بار در برابر انتقاد  رسانه هایی چون الف نزدیک به احمد توکلی گفته بود ، آقای دیناروند (معاون غذا و داروی وزارت بهداشت)فردی است که هر کسی هم جای من وزیر باشد به او نیازمند است.
 
او در این کلام لب مطلب را افشا کرده بود . او به زبان بی زبانی می گفت مساله دارو و تجهیزات پزشکی چنان است که حتی خود او نیز امکان ورود ندارد. هرچند انتقادات به قدری بالا گرفت که خود رییس جمهور هم وارد مساله شد و زمینه برکناری دیناروند فراهم گردید تا بلکه شبکه اختاپوسی واردات و توزیع دارو تجهیزات پزشکی از این حالت ناصرخسرویی در بیاید.
 
اما این اتفاقات کماکان به مثابه آرزویی برای منتقدان وزارت باقی خواهد ماند . اخیرا سایت اصلاح طلب خرداد نیوز در مقاله مفصلی از اقدامات این وزرات خانه در توزیع داروی هپاتیت c گلایه های مفصلی را مطرح نموده است.
 
این سایت اشاره می کند به تاریخچه واردات دو دارویی که در درمان هپاتیت c  مورد استفاده بوده است با نرخ های مشخص 5 و 8 هزار تومانی .اما اقدام یک شرکت بنام روژان در این زمینه بسیار جالب است . این شرکت که ریاست ان با معاون دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و پژوهش های وزارت بهداشت است، از ترکیب این دو دارو دارویی را به بازار عرضه کرده و آنرا مشخصا وارد  لیست دارویی کشور با هزینه ای معادل 90 هزار تومان نموده است.این مساله بطور واضحی نشان از باندی عمل کردن وزارت بهداشت در تهیه و توزیع داروهای مورد نیاز مردم دارد.
 
البته از این مساله نیز نباید گذشت که توزیع همین داروهای انحصاری نیز در چرخه انحصار کاملی قرار دارد و به غیر از 5 شرکت به ظاهر معتبر که سابقه فعالیت انها همگی از  سال 92 به این سو می باشد اختصاص داده شده است.
 
بیگی نماینده اصولگرای تبریز هم همین سخن را به نحو دیگری بیان می کند. او معتقد است
وزارت بهداشت خودش واردات می کند ، خودش از خودش میخرد  و خود توزیع می کند که این عین کار اقتصادی و واسطه گری است که طبق اصل 44 قانون اساسی خلاف است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار