رئیس مرکز بهداشت خوزستان:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون در چند نقطه کشور موجب مرگ و میر شماری از پرندگان شده است، گفت: این بیماری در فصل جاری تاکنون در خوزستان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۵۱۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 29 October 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، دکتر شکراله سلمان‌زاده اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در جمعیت پرندگان تلفات بالایی بر جای می‌گذارد، تاکنون در برخی نقاط کشور دیده شده و موجب مرگ و میر شماری از پرندگان شده است. 
  
وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نه تنها در کشور بلکه در هیچ جای دنیا قابلیت سرایت به انسان را ندارد و نمی‌تواند جمعیت انسانی را درگیر کند اما با توجه به اینکه این ویروس مرموز است و مرتب تغییر شکل می‌دهد، همواره باید مراقب این بیماری باشیم. 
  
رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: سال گذشته ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در برخی نقاط خوزستان دیده شد، نوع H5M1‌ بود، اما ویروس این بیماری در حال حاضر نوع H5M8 است که قابلیت سرایت به انسان را ندارد. 
  
سلمان‌زاده ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای جهت اخذ تصمیمات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به خوزستان برگزار و مقرر شد، کارگروه ویژه‌ای برای جلوگیری از عرضه غیرقانونی مرغ و تخم‌مرغ در بازار و فروش غیرمجاز پرندگان تشکیل شود. 
  
وی افزود: از مردم می‌خواهیم که به هیچوجه مرغ را به صورت زنده خریداری نکنند و حتما از مرغ ذبح‌شده استفاده کنند و همچنین از خرید پرندگان وحشی به جد بپرهیزند. 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار