رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام:
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به این مطلب که کف نشاط اجتماعی، سرخوشی و شادی و قله آن رضایت اجتماعی و امید به زندگی است، عنوان داشت: اگر در جامعه ما خودکشی‌ها، پرخاشگری و نزاع‌ها زیاد است، به دلیل عدم سلامت اجتماعی است.
کد خبر: ۵۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 22 June 2015

مسعود احتشامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نشاط اجتماعی به عنوان مجموعه سلامت اجتماعی، لازمه سلامت است، اظهار کرد: نشاط اجتماعی در هر جامعه‌ای، نیرو و موتور متحرک آن جامعه است و امروزه توسعه و عدم توسعه در جوامع را با نشاط اجتماعی می‌سنجند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به این مطلب که کف نشاط اجتماعی، سرخوشی و شادی و قله آن رضایت اجتماعی و امید به زندگی است، عنوان داشت: اگر در جامعه ما خودکشی‌ها، پرخاشگری و نزاع‌ها زیاد است، به دلیل عدم سلامت اجتماعی است.

وی با اشاره به متغیرهای بومی سازی شده متاثر در نشاط اجتماعی، مقبولیت اجتماعی، امید به زندگی، پایبندی به معتقدات دینی، همبستگی و محرومیت اجتماعی، کمبود امکانات فراغتی را در افزایش و کاهش نشاط اجتماعی موثر دانست.

این مسئول، اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده، کمبود امکانات فراغتی و پایبندی به معتقدات دینی بیشترین تاثیر را در نشاط اجتماعی و شادابی جامعه دارد.

احتشامی، متذکر شد: رتبه کشور ما در بحث نشاط اجتماعی طبق تحقیقات جامعه جهانی و تحقیقات میدانی، از متوسط به پایین است، یعنی از هر 10 نفر، زیر پنج نفر نشاط و شادابی اجتماعی را ندارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با اظهار تاسف از رتبه کهگیلویه و بویراحمد در بحث شادابی اجتماعی، خاطرنشان کرد: استان ما بعد از چهارمحال بختیاری که به ازای هر 98 نفر، یک نزاع ثبت شده، و بعد از اردبیل، رتبه سوم را در نزاع‌خیزترین استان‌های کشور دارد.

وی به کمبود امکانات فراغتی و تفریحی در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام اشاره داشت و خاطرنشان کرد: با شهرستان شدن چرام، تغییرات زیادی مشاهده نشده، تغییراتی که باعث شود امید به زندگی و رضایت اجتماعی در بین شهروندان چرامی افزایش یابد، دیده نمی‌شود.

این مسئول با ابراز تاسف از عدم وجود پارک تفریحی و فرهنگسرا در شهرستان چرام، متذکر شد: این کمبودات باعث می‌شود که سرخوردگی اجتماعی پیش بیاید و امید به زندگی قطع شود.

احتشامی با تاکید بر همکاری بین بخشی در چرام، ابراز کرد: ما باید برنامه‌ریزی داشته و با عملیاتی کردن برنامه‌ها، نشاط اجتماعی را در چرام بالا ببریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با گلایه از اینکه در چرام گامی در جهت تغییر مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: جلسات ما خروجی مناسبی در جهت ارتقا سطح سلامت اجتماعی مردم ندارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته شیر مادر و با بیان اینکه این هفته بهانه‌ای برای گردهمایی است، گفت: پیشنهادهای ما آگاهی زنان شاغل از حقوق خود در امور مرخصی زایمان و شیردهی، حمایت و پشتیبانی از پرسنل زن جهت پیشبرد اهداف سیاست‌های جمعیتی و فرزندآوری و همکاری و حمایت از زنان دارای کودک خردسال جهت همراهی کودک و مراقبت از آنان در ماموریت‌های بیش از یک روز است.

شناور بودن ساعت شیردهی، فراهم کردن اتاق شیر جهت رفاه مادر و کودک، تشویق مادران به فرزندآوری و استفاده از شیر مادر، راه اندازی مهدکودک همجوار با محیط کار، همکاری با مادران در خصوص مرخصی‌های دوران بارداری از دیگر پیشنهاداتی بود که رئیس شبکه بهداشت چرام به آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار