کد خبر: ۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 22 June 2015
مشکل آب باغات سرحدآباد جنوبی واقع در شهرستان فردیس روز دوشنبه با حضور فرماندار و مسوولان فضای سبز و آبفا در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 10 کرج مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، فرماندار فردیس دراین نشست گفت: سال گذشته در نشستی با حضور استاندار البرز، شهردار کرج، مدیران آبفا، جهاد کشاورزی و دیگر مسولان استانی بخشی از مشکل آب باغات سرحدآباد برطرف شد لیکن بخشی دیگر از این مشکل به قوت خود باقی است.

مهدی مهرور افزود: تقویت کانال های دسترسی وحفاری چاه های جدید از نیازهای سرحد آباد است .

وی ادامه داد: شهرداری کرج و سازمان پارکها مکلف به پاکسازی انهار و پیگیری احداث چاه بحران در سرحدآباد شدند و جهاد کشاورزی نیز قرار است طرح آبیاری نوین در این باغ ها اجرا کند.

مهرور افزود: با توجه به بحران کم آبی و کاهش میزان خروجی آب سد کرج به سمت مناطق پایین دست باید با اتخاذ شیوه های جدید ، این بحران را در مناطقی همچون سرحدآباد مدیریت کرد که البته باید سهم البرز از سد کرج داده شود.

وی تاکید کرد: نباید به بهانه بحران کم آبی ، فضاهای سبز و درختان از بین برود چراکه این فضاها ضمن تامین میوه در تلطیف هوا نقش اساسی دارند.

مهرور افزود: با توجه به پایین بودن سرانه فضای سبز در شهرستان فردیس ، حفظ فضای سبز و درختان از دغدغه ها است.

معاون فنی و اجرایی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج نیز گفت: امروز بحران کم آبی در سرحد آباد به دغدغه مدیریت شهری کرج هم تبدیل شده زیرا بخشی از فضای سبز این کلانشهر در سرحدآباد است.

علی اصغر درویش افزود: سازمان پارکها و فضای سبز کرج طرحی برای آبیاری باغات سرحدآباد در دست اقدام د ارد که حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت اقلیمی کشور و کاهش آبدهی رودخانه ها ، بایستی در مواقع بحران بتوانیم از آب چاه استفاده کنیم.

درویش گفت: تنها اداره کل امور آب استان البرز می تواند سهم بیشتری از آب رودخانه کرج را به سمت فضاهای سبز منطقه جاری کند.

سرحداباد حدود 100 هکتار باغ دارد که با حدود 10 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی فردیس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار